بیماری‌هایی که خطر مرگ و میر ناشی از کرونا را افزایش می‌دهد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که بیماری مزمن انسداد ریه، بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، فیبریلاسیون دهلیزی، نارسایی قلبی، ترومبوآمبولی و زوال عقلی خطر مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا متخصصان اعلام کردند که افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار دارند. به همین دلیل افراد دارای نقص ایمنی یا کسانی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا بودند در اولویت دریافت واکسن قرار گرفتند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که ممکن است افراد واکسینه شده نیز به ویروس کرونا آلوده شوند و نوع شدید بیماری را تجربه کنند.

آیا افراد واکسینه شده نیز به بیماری کووید -۱۹ مبتلا می‌شوند؟

با وجود این که نتایج آزمایشات بالینی انجام شده نشان می‌دهد که واکسن‌های کرونا تا حدودی از افراد در برابر بیماری کووید -۱۹ محافظت می‌کند، اما احتمال مبتلا شدن به بیماری حتی پس از دریافت واکسن نیز وجود دارد. عفونت دستیابی به موفقیت زمانی رخ می‌دهد که فرد حتی پس از دریافت واکسن کرونا نیز به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شود؛ البته معمولاً این گروه از افراد نوع بدون علامت یا خفیف بیماری را تجربه می‌کنند.

گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا چه تأثیری بر آنتی بادی تولید شده در بدن دارد؟

میزان آنتی‌بادی تولید شده در بدن به دلیل مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ یا دریافت واکسن هر دو پس از گذشت زمان کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این، متخصصان معتقدند که گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا مانند دلتا نیز باعث کاهش میزان تأثیرگذاری واکسن‌های کرونا می‌شود. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که واکسن‌های کرونا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد؛ البته ممکن است پس از گذشت زمان، ایمنی افراد نسبت به نوع خفیف تا متوسط بیماری کووید -۱۹ کاهش پیدا کند. به همین دلیل احتمالاً لازم است افراد دوز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند تا ایمنی لازم در برابر ویروس را کسب کنند.

چه بیماری‌هایی خطر مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ را افزایش می‌دهد؟

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که بیماری‌های زمینه‌ای خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را افزایش می‌دهد. با وجود این که واکسن‌های کرونا خطر ابتلاء به این بیماری را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، اما کاملاً و به صورت قطعی از افراد در برابر این بیماری محافظت نمی‌کند. محققان معتقدند حتی افرادی که هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند نیز ممکن است نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را تجربه کنند یا حتی جان خود به دلیل مبتلا شدن به این بیماری از دست بدهند. اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که بیماری مزمن انسداد ریه، بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، فیبریلاسیون دهلیزی، نارسایی قلبی، ترومبوآمبولی، زوال عقلی، سندروم داون، بیماری پارکینسون، سرطان خون، دیابت نوع دوم، بیماری سلول داسی شکل، ایدز، سیروز کبدی، مشکلات عصبی، بیماری مزمن کلیوی و صرع خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را افزایش می‌دهد.

کد خبر 527504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.