شانس یا دانش فنی اسکوچیچ/تیم ملی نیاز به حمایت دارد!

روزهای اخیر حواشی زیادی پیرامون برد های متعدد تیم ملی با هدایت دراگان اسکوچیچ شکل گرفته است در حالی که تیم کشورمان بیش از پیش نیاز به حمایت دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی مقابل امارات به پیروزی یک بر صفر رسید که این، دهمین برد متوالی دراگان اسکوچیچ روی نیمکت ایران محسوب می‌شود. سرمربی کروات تیم ملی فوتبال از زمانی که هدایت ایران را برعهده گرفته، در ۱۰ مسابقه دوستانه و رسمی ستاره‌های فوتبال کشورمان را هدایت کرده و یک رکورد استثنایی برجای گذاشته است. اسکوچیچ در هر ۱۰ مسابقه‌ای که روی نیمکت ایران بوده به برد رسیده است. دهمین برد تیم ملی با اسکوچیچ پنجشنبه شب مقابل امارات به دست آمد.

تیم ملی ایران با هدایت اسکوچیچ ابتدا در بازی دوستانه ازبکستان را دو بر یک شکست داد؛ در بازی دوم بوسنی را دو بر صفر از پیش روی برداشت و در بازی سوم نیز سوریه را سه بر صفر شکست داد. در بازی‌های رسمی نیز در مرحله اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، ابتدا هنگ کنگ با نتیجه سه بر یک مغلوب ایران شد. در بازی دوم ایران موفق شد بحرین را سه بر صفر شکست دهد، در بازی سوم کامبوج با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب ایران شد و عراق با نتیجه یک بر صفر از ایران شکست خورد.

در دور نهایی مقدماتی جام جهانی نیز ایران با سرمربیگری اسکوچیچ تا اینجای کار یک بر صفر سوریه را شکست داده، سه بر صفر مقابل عراق به برد رسیده و پنج شنبه شب نیز امارات را یک بر صفر از پیش رو برداشت تا دهمین برد متوالی اسکوچیچ روی نیمکت ایران حاصل شود.‌

فوتبال دوستان ایرانی حالا امیدوارند این روند خوب ادامه پیدا کند و بعد از دو رقمی شدن بردهای متوالی اسکوچیچ این رقم افزایش یابد و صعودی مقتدرانه به جام جهانی قطر داشته باشیم؛ اما سوای نتایج خوب مرد کروات و همکارانش در تیم ملی برخی این بردها را به شانس و اقبال وی نسبت می‌دهند. حتی عده‌ای دیگر تلاش کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ایران، در ساختن نسل طلایی فوتبال ایران را مزید بر علت دانسته و قصد ندارند مرد کروات را از زیر سایه کی روش پرتغالی که به تازگی هدایت تیم ملی مصر را بر عهده گرفته بیرون بکشند.

این در حالی است که پس از پیروزی کشورمان برابر امارات از تلاش اسکوچیچ برای شکسته شدن رکورد دل بوسکه و اسپانیا صحبت می‌شود. این یعنی در صورتی که اسکوچیچ بتواند در سه بازی بعدی نیز برنده از زمین خارج شود می‌تواند به رکورد دل بوسکه برسد و با رکورد جهانی برابری کند.

ویسنته دل بوسکه سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا بهترین شروع را در بین مربی‌های تیم‌های ملی در فوتبال جهان در اختیار دارد. او توانست در ۱۳ بازی اول خود روی نیمکت لاروخا به پیروزی برسد. همچنین رکورد بیشترین برد پیاپی در بین تیم‌های ملی نیز در اختیار تیم ملی فوتبال اسپانیاست که بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ یعنی زمان اوج گیری سیستم تیکی تاکا توانست به ۱۵ برد پیاپی برسد و حالا تیم ملی فوتبال ایران ۵ برد تا رسیدن به این رکورد فاصله دارد.

حتی موضوع عجیبی که از بین نظرات هواداران فوتبال به گوش می‌رسد این است که بازیکنان تیم ملی قصد دارند برای رسیدن به جام جهانی و دیدن شدن از سوی باشگاه‌های اروپایی تیم ایران را خیلی راحت تر از دوره‌های قبل به جام جهانی برسانند تا بعد از جام جهانی قطر به راحتی لژیونر شوند و این وسط روی خوش دنیای فوتبال به اسکوچیچ نشان داده شده تا خود را به منتقدانش ثابت کند.

در نهایت این روزها تضارب آرا بین فوتبال دوستان زیاد است و بعضاً از سمت و سوی مباحث کارشناسی فاصله می‌گیرد. چیزی که بیش از پیش مهم و حائز اهمیت است حمایت تیم ملی تا رسیدن به جام جهانی است. ملی پوشان کشورمان روز سه شنبه ۲۰ مهر ماه مهم‌ترین دیدار خود در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی را برابر کره جنوبی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند و مطمئناً نیاز دارند حواشی متعددی که پیرامون کادر فنی و برخی بازیکنان شکل می‌گیرد به دست فراموشی سپرده شده و یار دوازدهم آنها حمایت صد در صدی را از تیم ملی داشته باشد.

قطعاً برد برابر کره‌ای ها راه صعود را هموارتر کرده و می‌توانیم جشن صعود به جام جهانی قطر را خیلی زودتر از پایان دیدارهای گروهی جشن بگیریم و در عین حال این بازی سنگ محکی جدی بر عیار اسکوچیچ خواهد بود، البته اگر دو قطبی سازی های کی روش_اسکوچیچ و حواشی اشاره شده تمام شوند!

کد خبر 527459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.