با این ابزار گوگل رمز عبور خود را امن کنید

اگر نگران هک شدن رمزهای عبورتان هستید با استفاده از یکی از ابزارهای گوگل خیالتان را راحت کنید.

به گزارش ایمنا، در چند سال گذشته، گوگل ابزاری را توسعه داده است که به کاربران مرورگر وب کروم اجازه می‌دهد تا به سرعت بررسی کنند که آیا اطلاعات آنلاین آن‌ها به خطر افتاده است یا خیر؟

این ابزار که "password checkup" نامیده می‌شود، یک افزونه رایگان کروم است و از سال ۲۰۱۹ برای افزایش امنیت کاربران آنلاین استفاده می‌شود، زیرا در سال‌های اخیر شاهد نشت‌های عظیمی بوده‌ایم که باعث شده میلیاردها رمز عبور فاش شود.

این ابزار پایگاه داده‌های شناخته شده نام کاربری و گذرواژه‌هایی که توسط هکرها به سرقت رفته است را اسکن می‌کند و آن‌ها را به صورت آنلاین در دسترس قرار می‌دهد.

ابزار بررسی رمز عبور گوگل شما را تشویق می‌کند تا نام کاربری و گذرواژه‌های خود را در صورت فاش شدن توسط هکرها، تغییر دهید. هر زمان که کاربر با استفاده از "یکی از بیش از چهار میلیارد نام کاربری و رمزهای عبور" که به خطر افتاده است وارد یک وب سایت شود، یک هشدار را دریافت می‌کند.

مهم است که بلافاصله اطلاعات ورود خود را تغییر دهید تا ایمن بمانید، اما حتی گذرواژه‌های بارگذاری شده آنلاین بدون نام کاربری مرتبط با آن‌ها نیز می‌تواند کاربران را در معرض خطر قرار دهد.

هکرها لیست عظیمی از رمزهای عبور هک شده را از سایت‌های مختلف خریداری می‌کنند، زیرا افراد اغلب از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ بنابراین احتمال اینکه هکرها به جای استفاده از حروف یا اعداد تصادفی با مجبور کردن یک لیست طولانی از گذرواژه‌های هک شده "شناخته شده"، به یک حساب دسترسی پیدا کنند، وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 527394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.