تشکیل رصدخانه فرهنگی از اقدامات مهم شورای فرهنگ عمومی استان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز گفت: یکی از اقدامات مهم شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان تشکیل رصدخانه فرهنگی استان بود که این رصد خانه وظیفه دارد نسخه‌هایی برای تقویت و اصلاح فرهنگی استان ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رمضانعلی معتمدی ظهر امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: فرهنگ عمومی نشانگر غیرت دینی، توانمندی و عزت یک ملت است، زیرا فرهنگ عمومی برخاسته از آداب، رسوم و رفتارهای یک ملت است، بر همین اساس مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ عمومی می‌فرمایند فرهنگ یک ملت است که می‌تواند آن ملت را پیشرفته، عزیز، توانا، عالم، فناور، نوآور و دارای آبروی جهانی کند، اصلاح جامعه بدون اصلاح فرهنگ آن میسر نیست.

وی افزود: فرهنگ عمومی عبارت از مجموعه‌ای منسجم از ارزش‌ها، باورها، رسوم و هنجارهای یک جامعه است بنابراین فرهنگ عمومی شامل تمامی فعالیت‌های مبتنی بر اندیشه و عادت است که در جهت برآوردن نیازهای بشری از منظر جوانب سیاسی، فرهنگی، فرهنگی است، همه بزرگان از گذشته تا به امروز دارای فرهنگ بوده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: هیچ گروهی را نمی‌توان یافت که فرهنگ نداشته باشد، یکی از مکانیزم‌هایی که برای مدیریت فرهنگ عمومی در نظام اسلامی در نظر گرفته شده شورای انقلاب فرهنگی است که در راستای فرمان امام خمینی در جهت سیاست گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگ کشور تشکیل شد یکی از مهمترین وظایف این شورا مهندسی فرهنگ کشور است.

کسب رتبه دوم شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان در کشور

معتمدی خاطرنشان کرد: شورای انقلاب فرهنگی موضوع مهندسی فرهنگی کشور را با جدیت دنبال می‌کند، شورای فرهنگ عمومی از ابتکارات مقام معظم رهبری است و این شورا به عالی‌ترین شورا در حوزه فرهنگ در استان‌ها و شهرستان‌ها تبدیل شد، در این راستا نخبگان فرهنگی و دستگاه‌های متولی فرهنگ در این شورای استان عضویت دارند.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان به ریاست نماینده ولایت فقیه در استان تشکیل شده است و استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز از اعضای اصلی این شورا هستند به لطف خدا در طی سال‌های گذشته شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان فعالیت‌های خوبی داشته است به نحوی که در سطح کشور توانسته است رتبه دوم را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: یکی از اقدامات مهم شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان تشکیل رصدخانه فرهنگی استان بود که این رصد خانه وظیفه دارد نسخه‌هایی برای تقویت و اصلاح فرهنگی استان ارائه دهد.

وی ادامه داد: گزارشات شورای فرهنگ عمومی اصفهان زمانی که در شورای فرهنگ عمومی کشوری مطرح شد مورد استقبال قرار گرفت و در این راستا پنج مصوبه شورای فرهنگ عمومی اصفهان به مصوبات ملی تبدیل شد و به تمام کشور ابلاغ گردید این موضوع نشان دهنده ظرفیت فرهنگی استان اصفهان است بر همین اساس باید از ظرفیت مردم و دستگاه در این راستا استفاده کنیم.

کد خبر 527365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.