به گزارش ایمنا، محمد روشنی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵ هزار دستگاه تاکسی مجهز به سیستم پرداخت آنلاین هستند که ۹۹ درصد این آمار مربوط به تاکسیهای خطی و یک درصد مربوط به تاکسیهای گردشی است و اولویت نخست سازمان برای تجهیز سیستم پرداخت آنلاین، تاکسیهای خطی است.
وی با اشاره به کندی روند تجهیز تاکسیها به سیستم یکپارچه پرداخت آنلاین، افزود: متولی تجهیز سیستم پرداخت آنلاین تاکسیها، سازمان فاوای شهرداری تهران است و درباره کندی روند تجهیز سیستم پرداخت آنلاین چندین بار با سازمان فاوا مکاتبه انجام شده است.
افزایش ۴۰۰ برابری پرداخت آنلاین در شهریور
مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی تهران به استقبال شهروندان از این اقدام اشاره و خاطرنشان کرد: تراکنش پرداخت آنلاین در شهریور امسال نسبت به ماههای گذشته ۴۰۰ برابر افزایش یافته است. انتظار داریم که فاوا در این حوزه با تاکسیرانی همکاری کند و همچنین به نصب سیستم پرداخت آنلاین سرعت بیشتری ببخشد.
روشنی اضافه کرد: در گذشته با بانکها بر سر واریز وجه پرداخت آنلاین در مدت زمان کوتاه مشکل داشتیم اما در حال حاضر وجه در همان روز به حساب رانندگان واریز میشود.
آغاز معرفی رانندگان تاکسی به بانک برای دریافت وام تعمیرات
وی در خصوص وضعیت اعطای وام تعمیرات به رانندگان تاکسی نیز گفت: معرفی رانندگان به بانک مهر بابت دریافت وام تعمیرات از شنبه هفته جاری آغاز شده است. ۱۵ میلیون تومان به خودروهای پژو و سمند و ۲۰ میلیون تومان به ونها بابت تعمیرات پرداخت میشود.
مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی تهران ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار راننده تاکسی بابت دریافت این وام، مدارک خود را در سایت بارگذاری و ثبتنام لازم را انجام دادهاند.
پرداخت وام تعمیرات با اولویت بندی انجام میشود
روشنی با بیان اینکه پرداخت وام با اولویت بر اساس سال تولید خودرو و مشکلات عمده خودرو انجام میشود، افزود: مجبور هستیم که رانندگان را بر اساس ویژگیهای خودرو دسته بندی و به بانک معرفی کنیم؛ چرا که ممکن است همه رانندگان مشمول وام تعمیرات خودرو نشوند.
وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که از وجوه در اختیار مبالغ متعددی را به بانک تزریق کنیم تا بانک مهر اقتصاد دو برابر آن به همراه همان منابع مالی را به رانندگان تاکسی وام پرداخت کند.
مدیر عامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی تهران ادامه داد: امیدوارم که با تزریق منابع مالی جدید، هر رانندهای که متقاضی این امر بود وام تعمیرات به او پرداخت شود.
روشنی در خصوص وضعیت نوسازی تاکسیهای فرسوده نیز گفت: نزدیک به دو ماه گذشته که روند نوسازی تاکسیرانی آغاز شده، قریب به ۳ هزار دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شدهاند و چنانچه عملیات نوسازی با همین روند پیش رود تا پایان سال میتوان ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده را نوسازی کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در پاسخ به این پرسش که تا پایان سال چند دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی خواهد شد، تصریح کرد: چنانچه علاوه بر تبصره ۱۸ ماده ۱۲ هم محقق شود، ممکن است که تا پایان سال ۲۰ هزار تاکسی فرسوده نوسازی شود در غیر این صورت پیش بینی ما برای ۱۰ تا ۱۵ هزار دستگاه تاکسی است.
منبع: ایسنا
نظر شما