تبلیغ واکسن نزدن گناه است/نباید گذاشت اصفهان نابود شود

امام جمعه موقت اصفهان گفت: اگر کسی به خاطر واکسن نزدن جان خود را از دست دهد گناهش بر گردن کسانی است که تبلیغ نزدن واکسن را می‌کنند. در حالی که میلیون‌ها دانشمند و پژوهشگر واکسن تهیه می‌کنند متأسفانه چند عطار می‌خواهند با دنیای علم مقابله کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمجتبی میردامادی، ظهر امروز_ جمعه ۱۶ مهر_ در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: آنچه که در وجود انسان حکمفرما است روح بوده و قرآن مجید بارها بر این موضوع تاکید داشته است، پیامبر می‌فرمایند روح، امر خدا است که انسان‌ها نمی‌توانند این روح را تبیین کنند.

وی افزود: در روایات آمده است، زمانی که انسان می‌خوابد روح او به عالم ملکوت می‌رود و صحنه‌هایی از آینده را مخابره می‌کند. در این راستا خداوند در خصوص فرق مرگ و خواب در قرآن مجید می‌فرماید: موقع مرگ روح انسان قبض می‌شود، اما در خواب روح مجدداً به بدن انسان باز می‌گردد، بنابراین روح موجود زنده و در عالم برزخ نیز حضور می‌یابد، زیرا روح استقلال دارد و وابسته به جسم انسان نیست.

اهمیت نمازجمعه در زمان پیامبر (ص)

خطیب نماز جمعه ادامه داد: قرآن می‌فرماید زندگی دنیا بازیچه‌ای بیش نیست و طبق روایات، انسان وقتی می‌میرد بیدار خواهد شد در همین راستا خداوند تاکید می‌کند انسان‌ها تمام تلاش خود را برای این دنیای افسانه‌ای هدر ندهند. در این راستا اشتباه است انسان سرمایه عمر خود را از دست بدهد و برای آخرت چیزی کسب نکرده باشد.

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه دوم نماز جمعه تاکید کرد: امروز اول ماه ربیع‌الاول است. در این روز پیامبر (ص) به سمت مدینه حرکت کردند، شب گذشته قرار بود کافران شب هنگام به خانه پیامبر (ص) هجوم آورند و حضرت علی (ع) فرمودند جان من به فدای پیامبر (ص) و به جای ایشان در خانه ماندند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) پای پیاده مسیر مکه تا مدینه که حدود ۸۰ فرسنگ است را طی کردند و زمانی که آن حضرت به مدینه رسید تاریخ جهانی اسلام آغاز شد، ایشان پیش از رسیدن به مدینه، حدود شش روز در منطقه قبا ماندند و مسجد قبا را بنا و در این مسجد نماز جمعه اقامه کردند این موضوع نشان دهنده اهمیت نماز جمعه است.

گناه بزرگ آنها که تبلیغ واکسن نزدن می‌کنند

امام جمعه موقت اصفهان یادآور شد: در حالی که رهبر معظم انقلاب بر تزریق واکسن تاکید کردند، متأسفانه برخی تبلیغ واکسن نزدن را می‌کنند، طی ماه‌های گذشته شاهد مرگ تعداد زیادی از مردم در اثر ابتلاء به کرونا بودیم بر همین اساس امروز دولت شرایط را برای واکسیناسیون عمومی فراهم کرده است. لازم است که واکسن کرونا تزریق شود و اگر کسی به خاطر واکسن نزدن برخی جان خود را از دست دهد گناهش بر گردن کسانی است که تبلیغ واکسن نزدن را می‌کنند. در حالی که میلیون‌ها دانشمند و پژوهشگر واکسن تهیه می‌کنند متأسفانه چند عطار می‌خواهند با دنیای علم مقابله کنند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب طی هفته گذشته خطاب به کشورهای مسلمان توصیه کردند که به دشمنان اسلام وابسته نباشید، ایشان در ادامه تاکید کردند که نیروهای مسلح ایران باید عاقلانه عمل کنند و در راستای سفارشات قرآن گام بردارند، بنابراین صبر نیروهای مسلح در راستای تبعیت از عدل است و در جهت احساسات جاهلانه نیست.

نباید گذاشت اصفهان نابود شود

میردامادی خطاب به استاندار جدید اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان بیش از همه استان‌ها برای انتخاب ابراهیم رئیسی رأی داد در این راستا نباید گذاشت اصفهان نابود شود، متأسفانه در خصوص فرونشست زمین گزارش‌هایی دریافت می‌شود که نشان دهنده این است که خطر زلزله برای اصفهان جدی‌تر شده است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: باید برای شهری که زادگاه مردم مؤمن است فکری کرد، اصفهان همان شهری است که در جنگ پیشتاز بود در همین راستا نباید گذاشت اصفهان به خطر بیافتد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور فعلی آمریکا و ترامپ تفاوتی ندارند و رهبر انقلاب هم فرمودند آنها گرگ‌هایی هستند در شکل روباه، بنابراین باید روی پای خود بایستیم زیرا وابستگی به کشورهای بیگانه نتیجه‌ای جز خسارت ندارد.

کد خبر 527360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.