مهاجرپذیری اصفهان را در وضعیت سختی قرار داده است/ مشکلات استان در سطح ملی دیده شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: استان به ویژه کلانشهر اصفهان مقصد مهاجران بسیاری از استان‌های دیگر است اما سرانه مهاجرت‌ها پرداخت نمی‌شود در حالی که این مهاجرپذیری استان را در وضعیت سختی قرار دارد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به انتخاب استاندار جدید اصفهان، اظهار کرد: این استان به دلیل قرار گرفتن در مرکز کشور و پیوندی که بین شمال و جنوب و شرق و غرب ایران ایجاد کرده و با توجه به اینکه به عنوان قطب صنعتی ایران شناخته می‌شود، از نقش و تأثیرگذاری بالایی در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی برخوردار است.

وی با بیان اینکه جایگاه اصفهان از جهات مختلف برای کشور حائز اهمیت است، اضافه کرد: با این وجود معضلات استان در وسعت ملی کمتر دیده شده لذا استاندار جدید اصفهان باید نسبت به معضلات و چالش‌های کنونی توجه ویژه‌ای داشته و آن را در سطح ملی دنبال کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان بالاترین میزان پرداخت مالیات را بر عهده دارد اما در تخصیص بودجه‌های ملی سهم مناسبی ندارد، تصریح کرد: استان به ویژه کلانشهر اصفهان مقصد مهاجران بسیاری از استان‌های دیگر است اما سرانه مهاجرت‌ها پرداخت نمی‌شود در حالی که این مهاجرپذیری استان را در وضعیت سختی قرار دارد.

وی با بیان اینکه استاندار جدید اصفهان با نگاه به معضلاتی که حوضه آبریز زاینده رود دارد، باید برای چالش مهم آب استان راهکار و برنامه داشته باشد، ادامه داد: کشاورزی شرق و صنایع اصفهان به دلیل کم آبی خسارت‌های فراوانی را متحمل شده و خشک شدن تالاب گاو خونی به یکی از مهمترین مشکلات زیست محیطی اصفهان تبدیل شده است که باید برای آن هرچه سریع‌تر فکر اساسی شود.

قربانی خاطرنشان کرد: در صورتی که بحران آب در اصفهان لاینحل باقی بماند در آینده‌ای نزدیک با پیشروی کویر اکثر مناطق استان اصفهان کویری می‌شود و این استان را در دهه آینده به یک استان غیر قابل سکونت تبدیل می‌کند.

لزوم استفاده از نخبگان سیاسی و علمی در اداره استان

وی با بیان اینکه استان اصفهان ضمن اینکه چالش‌های فراوانی را در خود دارد، ظرفیت‌های فراوانی نیز دارد، ادامه داد: نیروهای مستعد و کارآمد و همچنین وجود مراکز علمی، دانشگاه‌ها و احزاب سیاسی فعال از جمله ظرفیت‌های مناسب استان اصفهان است که استاندار باید به خوبی این ظرفیت‌ها را شناخته و از آنها استفاده مناسب داشته باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: لازم است در راستای پیشرفت و آبادانی اصفهان با تشکل‌های سیاسی ارتباطی مناسب برقرار و از تمامی این ظرفیت‌ها در راستای بهبود شرایط استفاده شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر احزاب و گروه‌های سیاسی نیز وظایفی دارند که هرگاه پای مصالح استان به میان می‌آید مانند بسیاری دیگر از استان‌ها یک صدا شده و علی رغم اختلافات سیاسی در راستای منافع استان تلاش کنند.

قربانی ادامه داد: احزابی که امروز به لحاظ جایگاه سیاسی نقش کمرنگی را در مدیریت کشور ایفا می‌کنند لازم است برای مدیریت کشور کمک کنند و با ایرادات غیرمنطقی مانع از حرکت روبه جلو نشوند.

کد خبر 527324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.