امارات صفر _ ایران ۱/ برد سوم با معجزه طارمی و VAR!

تیم ملی موفق شد تیم ملی امارات را با یک گل در خاک این کشور مغلوب کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه امشب پنجشنبه - ۱۵ مهر ماه - در ورزشگاه زعبیل دبی به مصاف امارات رفته که این مسابقه با تک گل طارمی به سود ملی پوشان پایان یافت. شاگردان اسکوچیچ با این برد ۹ امتیازی شده و با صدر نشینی به استقبال دیدار هفته آینده برابر کره جنوبی رفتند.

دیدار تیم‌های ایران و امارات

ورزشگاه: زعبیل، دبی (امارات متحده عربی)

تماشاگر: ۸ هزار نفر

گل‌ها: مهدی طارمی (دقیقه ۷۰- برای ایران)

اخطار: بندرالاحبابی (دقیقه ۲۱- از امارات) - امید نورافکن (دقیقه ۴۳- از ایران) - شاهین عبدالرحمن (دقیقه ۷۴- از امارات) - ماجد حسن (دقیقه ۸۶- از امارات)

اخراج: -

تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، سردار آزمون (دقیقه ۳+۹۰ - کریم انصاری فرد)، امید نورافکن (دقیقه ۴۶- علی قلی‌زاده)، وحید امیری، مهدی طارمی، سعید عزت اللهی، احمد نورالله‌ی، علیرضا جهانبخش (دقیقه ۷۸- احسان حاج صفی)، محمدحسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

امارات متحده عربی: علی خسیف، شاهین عبدالرحمن، محمد الاعتاس، بندرالاحبابی، محمود خمیس، عبدالله حمد (دقیقه ۷۸ سباستین)، ماجد حسن، عبدالا رمضان، خلیل ابراهیم (دقیقه ۴۶- محمد جوما عید)، فابیو دلیما، علی مبخوت

سرمربی: برت فن‌مارویک

داور: کریستوفر جیمز (استرالیا)

شرح بازی:

دو تیم بازی را متعادل اما پر برخورد شروع کردند تا حریف را محک زده و ناگهان غافل‌گیر نشود. ایران رفته رفته بر بازی سوار شد ولی اماراتی‌ها چشم به ضد حملات دوختند تا شاگردان اسکوچیچ نتوانند با خیالی آسوده به خلق حملات فکر کنند. با این حال بازی بیشتر در میانه زمین در جریان بود و به یکی دو موقعیت نصف و نیمه ملی پوشان ایرانی، اتفاق خاصی نیافتاد تا دو تیم با همین نتیجه و نمایشی کسل کنند در ۴۵ دقیقه نخست، راهی رختکن شوند.

نیمه دوم با دو تغییر از سوی اسکوچیچ و فن مارویک برای تغییر جریان مسابقه آغاز شد. ایران میل هجومی بیشتری از خود نشان داد و میزبان به لاک دفاعی رفت. فشار ایران لحظه به لحظه بیشتر می‌شد تا اینکه روی غافل‌گیری و جا ماندن دفاع ایران، علی مبخوت پشت مدافعین فرار کرد ولی شجاع خلیل زاده پیش از ورود این مهاجم به محوطه، او را با خطا نقش بر زمین کرد و داور استرالیایی بلافاصله کارت قرمز را به خلیل زاده نشان داد اما با بررسی مجدد وی‌ای ار، نشان داد دهنده پاس در موقعیت آفساید قرار داشته و بنابراین خلیل زاده به بازی ادامه داد.

بازگشت این کارت قرمز، روحیه را به تیم ملی بازگرداند و خیلی زود همکاری زوج تهاجمی ایران و پاس تماشایی آزمون، موجب گلزنی طارمی در هفتادمین دقیقه شد تا ایران در خاک امارات از میزبانش پیش بیافتد. بعد از گل اماراتی‌ها جلو کشیدند و شاگردان اسکوچیچ زیرکانه در انتظار ضد حملات نشستند. مهدی طارمی در یکی از همین صحنه‌ها موفق به گرفتن پنالتی شد ولی سردار در تبدیل آن به گل، ناموفق بود.

ایران با حرکات علی قلی زاده و مهدی طارمی اماراتی‌ها را عقب راند تا با همین نتیجه سومین سه امتیا پیاپی به حساب ایران واریز شود.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۹- اشتباه مدافع امارات در زدن ضربه سر توپ، فرصتی مناسب را در اختیار طارمی گذاشت ولی او در زدن ضربه آخر به توپ ناکام ماند.

دقیقه ۵۹- استپ و شوت جهانبخش در زاویه موافق را گلر اماراتی گرفت.

دقیقه ۷۹ - حرکت یک تنه طارمی توپ را از میانه زمین به هجده قدم حریف آورد ولی ضربه او از زاویه بسته راه به جایی نبرد.

دقیقه ۸۳- ضربه سر کنعانی زادگان با فاصله‌ای اندک به بیرون رفت.

دقیقه ۸۴- سانتر بازیکن امارات و ضربه سر مهاجم این تیم به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

دقیقه ۹۰- پنالتی آزمون را علی خسیف درازکش گرفت تا ایران به گل دوم دست نیابد.

شرح گل:

۱-۰ (دقیقه ۷۰- مهدی طارمی) - همکاری آزمون و طارمی از میانه زمین، با پاس چیپ آزمون برای طارمی به پشت مدافعین و فرار او همراه شد و گلر اماراتی هم با آنکه جلو آمده بود، نتوانست جلو گلزنی طارمی را بگیرد.

نکات ویژه:

* در دقیقه ۶۰ علی مبخوت روی ضد حمله پشت دفاع ایران فرار کرد و شجاع که جا مانده بود، با خطا در آخرین لحظه این مهاجم فرصت طلب را پیش از ورود به محوطه متوقف کرد. داور شجاع را با کارت قرمز از زمین اخراج کرد ولی برخلاف ادعا اماراتی‌ها مبنی بر اینکه خطا درون محوطه رخ داده است، داور استرالیایی پس از بررسی VAR ضربه ایستگاهی را اعلام کرد. پس از دقایقی با بررسی مجدد صحنه مشخص شد دهنده پاس اماراتی در آفساید قرار داشته بنابراین نه تنها خطایی اعلام نشد، بلکه شجاع خلیل زاده هم که به بیرون رفته بود، به زمین بازگشت.

* طارمی در واپسین دقایق بازی صاحب توپ شد و در حال که قصد داشت به سمت دروازه ضربه‌ای را بزند، توسط مدافع امارت نقش بر زمین شد تا داور استرالیایی نقطه پنالتی را نشان دهد.

کد خبر 527283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.