بودجه شهرداری‌های استان اصفهان ۱۸ درصد رشد داشته است

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: میانگین رشد بودجه شهرداری‌های این استان سال گذشته ۲۳ درصد بود و در شش ماهه نخست امسال نیز ۱۸ درصد رشد داشت.

به گزارش ایمنا، علی اصغر ذاکر هرندی اظهار کرد: بودجه شهرداری‌ها در صورت تداوم فعالیت‌ها و به تناسب اقدام‌های شهری به رشد بالای ۳۰ درصد خواهد رسید.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ رشد بودجه و عمده وصولی شهرداری‌ها به دارایی، امور مالیاتی و ارزش‌افزوده بستگی دارد.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان با بیان اینکه از مجموع ۱۱۶ شهرداری استان در سال جاری معارفه ۸۰ شهردار انجام شده است، خاطرنشان کرد: شهردار ۲۵ شهر نیز از سوی شوراهای اسلامی معرفی شده‌اند که به زودی حکم‌های آنان صادر می‌شود و در روزهای آینده معارفه خواهند شد.

وی اضافه کرد: سایر شهرداران استان اصفهان طی چند روز آینده از سوی شورای اسلامی شهر معرفی می‌شوند و تا پایان مهرماه تمامی شهرداران استان پس از انتصاب، فعالیت رسمی خود را آغاز خواهند کرد.

ذاکر هرندی با اشاره به طرح‌های عمرانی شهرداری‌های استان اصفهان، گفت: آنچه سهم شهرداری‌ها بابت ارزش‌افزوده و آلایندگی‌ها و ماده ۵۸ بوده به بهترین نحو تقسیم شده است. همراهی اعضای شورای اسلامی شهر با شهردار و تعامل با مسؤولان برای رشد و توسعه و پیشرفت شهر لازم است و اعضای شورا و شهردار نیز باید از تک‌روی و بیان نظرهای خود به صورت فردی اجتناب کنند، چرا که این موضوع آسیب جدی برای شهر و شهرداری به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: نشست‌ها و مصوبه‌های شورای اسلامی شهر تنها باید از طریق سخنگو بیان شود و بهتر است افراد نظرهای خود را به‌صورت انفرادی در شبکه‌های اجتماعی بیان نکنند، چرا که خروجی آن برای شهر و شهروندان مضر است.

منبع: ایرنا

کد خبر 527187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.