توزیع سیمان توسط بازرسان سازمان صمت رصد می‌شود

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران، گفت: بازرسان سازمان صمت توزیع سیمان و فولاد را رصد می‌کنند.

به گزارش ایمنا، سعید محمدی‌پور، اظهار کرد: در راستای مصوبات صد و سی و سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار و به منظور شفافیت عملکرد، واحدهای تولیدی و کلیه کارخانه‌های تولیدکننده سیمان از یکم تیرماه سال جاری مکلف به ثبت اطلاعات موجودی اولیه، تولید، فروش، قیمت، ورود و خروج در سامانه جامع تجارت شده‌اند و ضمن فعال شدن شناسه سیمان و کلینکر در سیمان، ملزم به اظهار تولید و سپس انتقال مالکیت در سامانه مذکور هستند.

وی هرگونه خرید و فروش سیمان از سوی واحدهای تولیدی و عاملان عمده و خرده فروشی را علاوه‌بر دریافت کد بورسی منوط به ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت و ارائه کد نقش دانست و تاکید کرد: عاملان با قید فوریت در سامانه ثبت نام کنند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران ضمن تاکید بر اینکه بازرسان سازمان صمت توزیع سیمان و فولاد را نظارت می‌کنند، تصریح کرد: عدم ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت و ثبت اسناد در سامانه به منزله تخلف است و به عنوان عرضه خارج از شبکه محسوب شده و با متخلفان برخورد خواهد شد. مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، موارد را با شماره تلفن ۱۲۴ و سامانه www.۱۲۴.ir گزارش‌کنند تا در کمترین زمان ممکن، مورد رسیدگی قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، اوایل شهریور ماه (هشتم شهریورماه)، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ابلاغیه‌ای هرگونه خرید و عرضه سیمان خارج از بورس کالا را ممنوع اعلام کرد و پس از آن، ضمن تاکید بر اینکه چهار گروه هدف این چرخه، باید برای اخذ کد بورسی خود اقدام کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 527117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.