نیمکت خواندگی؛ جنبش بلژیکی‌ها برای رفع انزوای اجتماعی

شهرداری شهر مورتسل بلژیک برای ارتقای تاب‌آوری سلامت روان شهروندان، طرح "نیمکت خواندگی" فضاهای عمومی شهر را به راه انداخته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر مورتسل بلژیک جنبش جدیدی به نام "نیمکت‌خواندگی" را به عنوان بخشی از برنامه ابتکاری ۱۰ روزه برای بهداشت روانی شهروندان به راه انداخته است. این طرح قصد دارد با مقابله با انزوای اجتماعی شهروندان، سلامت روانی آن‌ها را ارتقا ببخشد.

بر اساس طرح "نیمکت‌خواندگی" شهرداری مورتسل ۱۶ مبلمان شهری در سراسر شهر را برای این جنبش انتخاب کرده است؛ شهروندان می‌توانند داوطلبانه مسئولیت هریک از آن‌ها را بر عهده بگیرند و رویدادهای اجتماعی، دورهمی و برنامه‌های شادی را در محل نصب نیمکت برای مقابله با اثرات تنهایی و افسردگی ناشی از کرونا ترتیب دهند.

شهرداری مورتسل مبلمان عمومی را به عنوان بخشی اساسی از زندگی شهروندان تلقی می‌کند چرا که بخش اعظم ارتباط شهروندان فارغ از کار و زندگی شخصی در همین مکان‌ها شکل می‌گیرد.

صدها مبلمان شهری در مورتسل وجود دارد و مقامات محلی تصمیم گرفته‌اند که با دو عدد در هر ناحیه شهر شروع کنند که مجموع آنها ۱۶ می‌شود.

متقاضیان ممکن است شامل یک فرد یا گروه مشخص، یک انجمن یا یک کسب و کار باشد؛ در صورت تأیید درخواست نیمکت‌خواندگی توسط شهرداری، متقاضی نام و نشان خود را (در صورت وجود) بر روی صفحه‌ای که به نیمکت متصل شده است به مدت ۱۵ سال یا تا زمانی که نیمکت بر اثر فرسودگی مورد انتظار در شهر برداشته نشود، دریافت می‌کند.

شهرداری به صراحت اعلام کرده است که پذیرفته شدگان هیچ حق و امتیاز انحصاری برای نیمکت ندارند، زیرا همچنان به عنوان اموال عمومی باقی می‌ماند.

کارمندان بخش رفاه شهرداری مورتسل طی این ۱۰ روز برای گپ زدن و تعامل با شهروندان در سراسر پارک‌های شهر مستقر هستند. مردم می‌توانند در مورد هر چیزی که احساس راحتی می‌کنند با آن‌ها صحبت کنند.

نکته‌ای که مقامات محلی سعی در نشان دادن آن دارند این است که همه به خصوص پس از ماه‌ها انزوا به گفتگو و تعامل اجتماعی احتیاج دارند.

نیمکت خواندگی؛ جنبش بلژیکی‌ها برای رفع انزوای اجتماعی

کد خبر 527114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.