۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
بررسی نوبل ۲۰۲۱ در تلویزیون

بیست‌ و دومین قسمت فصل هشتم «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، چهارشنبه چهاردهم مهرماه با بررسی جایزه‌های نوبل ۲۰۲۱ روی آنتن شبکه‌ چهار می‌رود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، در ویژه‌برنامه «چرخ»، محمدرضا مقدسیان مجری با محمود حاج‌زمان روزنامه‌نگار علم، سید داریوش طاهرزاده دکترای شیمی و مدرس دانشگاه تهران و محمدحسین عباس‌پور زیست‌شناس سلولی و مولکولی درباره برندگان جایزه نوبل ۲۰۲۱ گفت‌وگو خواهد کرد.

در روزهای گذشته جایزه نوبل فیزیک ۲۰۲۱ به «سوکورو مانابه» از آمریکا و «کلاس هاسلمن» از آلمان به پاس تلاش‌هایشان در زمینه مدل‌سازی فیزیکی آب‌وهوای زمین و پیش‌بینی قابل اطمینان گرمایش جهانی تعلق گرفت و نیمی دیگر از این جایزه به «جورجیا پاریسی» برای کشف اثر متقابل نابهنجاری و نوسانات در سیستم‌های فیزیکی در مقیاس اتمی تا سیاره‌ای اهدا شد. جایزه نوبل پزشکی ۲۰۲۱ هم به «دیوید جولیوس» و «آردم پاتاپوتیان» برای پژوهش درباره کشف دسته جدیدی از گیرنده‌های دما و لامسه با استفاده از سلول‌های حساس اهدا شد.

در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» گفت‌وگوی حافظ آهی با علیرضا معینی رئیس دانشکده مهندسی پیشرفت دانشگاه علم و صنعت روی آنتن خواهد رفت.

فصل هشتم مجله تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» چهار روز در هفته از یکشنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

کد خبر 527054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.