۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
تولیدات تسمه مسی

این روزها شرکت‌های زیادی در زمینه تولید تسمه مسی فعالیت می‌کنند که این قطعه را در جهت حفاظت در برابر صاعقه به کار می‌برند؛ نا گفته نماند که در صنعت ارتینگ هم یک قطعه بسیار پر کاربرد است.

‌کاربرد این تسمه به عنوان هادی ارت و یا هادی نزولی است که از مس با خلوص بیشتر از ۹۹.۵% ساخته شده است و در عین حال دارای هدایت الکتریکی بسیار بالایی است.

در واقع این تسمه‌ها را در مدل‌ها و انواع مختلفی به بازار ارائه می‌دهند که از جمله آن‌ها می‌توان به کلمپ تسمه به میله ارت، کلمپ تسمه به سیم ارت، کلمپ تسمه و سیم و میله ارت و… اشاره کرد. هر کدام از این تسمه‌های ذکر شده مشخصات فنی خاص خود را دارند و در شرایط کاری مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اصولاً خواص مکانیکی و الکتریکی این تسمه‌ها بسیار منحصر به فرد است و در عین حال بسیار انعطاف پذیر، مقاومت کششی بالا، در برابر خوردگی بسیار مقاوم، یک هادی بسیار مناسب برای گرما و جریان الکتریکی هستند. اساساً بزرگ‌ترین مشکلی که برای تسمه‌هایی با متریال مس وجود دارد این است که ممکن است مورد سرقت قرار بگیرند لذا از قیمت بالایی برخوردار هستند.

جنس مناسب تسمه مسی

اصولاً برای تولید این تسمه‌ها از آلیاژهای مختلفی استفاده می‌کنند که قطعاً با هم متفاوت خواهند بود و در عین حال در شرایط مختلفی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

» ورق و تسمه مسی با آلیاژ TPC: ویژگی‌های منحصر به فردی که در این گروه از تسمه‌ها دیده می‌شود این است که هدایت حرارتی و هدایت الکتریکی بسیار خوبی دارند به همین دلیل در صنایع الکتریکی به وفور مورد استفاده همگان قرار می‌گیرند.

» ورق و تسمه مسی با آلیاژ DHP & DLP: تسمه‌هایی که در این گروه قرار دارند در برابر هیدروژن تردی مقاومت بالایی از خود به نمایش می‌گذارند که ویژگی همچون قابلیت جوشکاری در آن بسیار بالا است. این نوع تسمه‌ها را در لوازم خانگی و صنایع برودتی-حرارتی مورد استفاده قرار می‌دهند؛ به عبارتی بیشترین کاربرد آن‌ها محسوب می‌شود.

» ورق و تسمه مسی با آلیاژ CuSn: آلیاژی که برای این تسمه‌ها استفاده می‌شود با محتوای قلع ۰.۱۲ الی ۰.۱۸ درصد وزنی، یک محصول خاص و ویژه است که به راحتی تا دمای ۳۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌تواند خواص مکانیکی خود را حفظ کند. بیشترین کاربرد این تسمه‌ها در ساخت پره‌های رادیاتور خودرو است. یعنی به وفور در ساخت این پره‌ها مورد استفاده همگان قرار می‌گیرند.

میزان مرغوبیت تسمه مسی

اگر می‌خواهید که تسمه‌های بسیار مرغوب و با کیفیت بالا را تهیه کنید لازم است که در هنگام انتخاب تسمه به نکات زیر دقت کنید.

  • نباید ظرفیت الکتریکی که برای شینه فاز در نظر گرفته می‌شود از ۱.۵ برابر جریان نامی کلید اصلی تابلو کمتر انتخاب شود.
  • دقت کنید سطح مقطعی که برای شینه‌های اتصال زمین و خنثی در نظر گرفته می‌شود به هیچ عنوان نباید از نصف مقطع شینه مسی فاز کمتر باشد.
  • شینه‌هایی که برای اتصال زمین و خنثی استفاده می‌شوند باید برابر سر تا سر طول تابلو انتخاب شوند.
  • لازم است که شینه‌ها روی مقره اتکایی چینی مناسب یا صمغ مصنوعی مناسب نصب کنید.
  • لازم است که کمترین فاصله‌ای که بین شینه‌ها در نظر گرفته می‌شود بیشتر از ۱۰ سانتی‌متر باشد.
  • اگر می‌خواهید کیفیت شینه‌های مسی بیشتر شود و در برابر خوردگی از آن‌ها محافظت کنید، باید با رنگ نسوز، فاز اول را به رنگ قرمز، فاز دوم را به رنگ زرد، فاز سوم را به رنگ آبی آمیزه کنید.
  • زمانی که قصد اتصال شینه‌های مسی را به یکدیگر دارید باید قبل از اتصال آن‌ها، نقطه اتصال آن‌ها را کاملاً تمیز کنید یا در صورت امکان با یک لایه‌ای نقره‌ای آن را بپوشانید و توسط پیچ و مهره و واشرهای برنزی یا مسی آن‌ها را محکم کنید تا بیشترین هدایت الکتریکی در آن‌ها به وجود بیاید و در نهایت از گرم شدن آن‌ها جلوگیری شود.

برای اطلاع از قیمت تسمه مسی استاندارد و مرغوب از مراکز معتبر تهیه کنید.

تولیدات تسمه مسی

استاندارهای تسمه مسی

بر اساس استاندارد BS EN ۱۳۶۰۲ تمام تسمه‌های مسی که در ابعاد مختلف تولید می‌شوند، کاملاً اصولی طراحی و تولید می‌شوند. ابعاد و اندازه تسمه‌ها بر اساس استاندارد BS EN ۱۳۶۰۲ به صورت زیر خواهد بود.

» تسمه ۱*۱۲ دارای ضخامت ۱mm و عرض ۱۲mm است که تقریباً وزن هر متر ۰.۰۶kg خواهد بود.

» تسمه ۱.۵*۱۵ دارای ضخامت ۱.۵mm و عرض ۱۵mm است که تقریباً وزن هر متر آن ۰.۱kg خواهد بود.

» تسمه ۲.۵*۱۹ دارای ضخامت ۲.۵mm و عرض ۱۹mm است و تقریباً وزن هر متر آن ۰.۱۶kg خواهد بود.

» تسمه ۳.۵*۲۵ دارای ضخامت ۳.۵mm و عرض ۲۵mm است و تقریباً وزن هر متر آن ۰.۲۵kg خواهد بود.

» تسمه ۵*۳۰ دارای ضخامت ۵mm و عرض ۳۰mm است و تقریباً وزن هر متر آن ۰.۴۹kg خواهد بود.

» تسمه ۶*۳۲ دارای ضخامت ۶mm و عرض ۳۲mm است و تقریباً وزن هر متر آن ۰.۶۳kg خواهد بود.

» تسمه ۶*۳۷ دارای ضخامت ۶mm و عرض ۳۷mm است و تقریباً وزن هر متر آن ۰.۹۳kg خواهد بود.

» تسمه ۶*۴۵ دارای ضخامت ۶mm و عرض ۴۵mm است که تقریباً وزن هر متر آن ۱.۱۵kg خواهد بود.

» تسمه ۸*۵۰ دارای ضخامت ۸mm و عرض ۵۰mm است که تقریباً وزن هر متر آن ۱.۴۵kg خواهد بود.

مزایای تسمه مسی نسبت به آلومینیوم

همان گونه که می‌دانید تسمه‌ها را با متریال‌های مختلفی همچون مس و آلومینیوم می‌سازند که معمولاً استفاده از نوع مسی آن مزایای بیشتری را به دنبال خواهد داشت؛ در ادامه مزیت‌های تسمه مسی را بیان می‌کنیم:

تولیدات تسمه مسی

‌۱. اصولاً از تسمه‌های مسی به راحتی می‌توان انشعاب گیری کرد. زمانی که روی شینه‌ها سوراخی ایجاد شود و به وسیله پیچ و مهره‌ها به راحتی می‌توان از آن انشعاب گرفت. فراموش نکنید که برای انشعاب گرفتن به ترمینال و … احتیاج نخواهید داشت.

۲. اصولاً نوع مسی از هدایت جریان الکتریکی بهتری برخوردار است. چرا که هدایت جریان الکتریکی به وسیله سطح هادی صورت می‌گیرد، در واقع در سطح مقطع‌های مشابه همچون شینه و کابل، محیط تسمه مسی بیشتر از کابل‌ها است به همین دلیل هدایت الکتریکی بهتر انجام می‌شود.

۳. از آن جایی که این تسمه نسبت به کابل‌ها استحکام بیشتری دارند، می‌توان گفت که زیبایی خاصی هم دارند.

۴. زمانی که یک تسمه معیوب شود بهتر از یک کابل معیوب می‌توان آن را تعویض کرد.

۵. معمولاً باسبار متشکل شده از ۳ بعد ضخامت، طول و عرض است که معمولاً آن را در طول ۴ متر عرضه می‌کنند و اما ضخامت و عرض آن را با توجه استاندارد تعیین می‌کنند.

فروشگاه اینترنتی خاورمس

گفتنی است که با حضور اینترنت و استقبال چشم گیر مردم از آن، موجب شد که مردم خرید و فروش خود را به راحتی انجام دهند؛ و فروشگاه‌های اینترنتی هم بیشتر شوند. با خرید اینترنتی مردم نیازی به طی کردن مسافت‌های طولانی ندارند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن خرید خود را انجام می‌دهند. یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی که در حال حاضر در زمینه فروش تجهیزات و ملزومات سیستم ارتینگ فعالیت می‌کند

فروشگاه اینترنتی خاورمس است؛ که از یک رابط کاربری بسیار جذاب برخوردار است و مشتری به راحتی می‌تواند محصولات مورد نیاز خود را از آنجا تهیه کند. تمام محصولاتی که در این فروشگاه معتبر به فروش می‌رسند از قیمت و کیفیت بسیار عالی برخوردار هستند که همواره رضایت مشتریان را به دنبال دارد. می‌توانید به این فروشگاه اعتماد کنید و به راحتی محصولات مورد نیاز خود را با کیفیتی بسیار عالی تهیه و خریداری کنید.

کد خبر 526983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.