ارتباط بین چاقی و بیماری کووید-۱۹

متخصصان معتقدند که چاقی، خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل آلوده شدن به ویروس کرونا را سه برابر می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون محققان در حال بررسی عواملی هستند که خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن را افزایش می‌دهد. به نظر می‌رسد که افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و دیابت بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند. علاوه بر این، متخصصان معتقدند که چاقی نیز خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری را افزایش می‌دهد.

تأثیر چاقی بر بیماری کووید -۱۹

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که چاقی یک بیماری مزمن شایع و جدی است که خطر ابتلاء به بسیاری از بیماری‌های مزمن جدی و نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را افزایش می‌دهد. متخصصان معتقدند که چاقی خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل آلوده شدن به ویروس کرونا را سه برابر می‌کند، زیرا اضافه وزن ظرفیت ریه را کاهش می‌دهد و ممکن است به تنگی نفس و درد قفسه سینه منجر شود. علاوه بر این، چاقی ممکن است عملکرد سیستم ایمنی بدن را دچار اختلال کند.

نتایج مطالعات انجام شده در زمینه چاقی و بیماری کووید -۱۹

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به اضافه وزن بیشتر از دیگران به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند. گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر چاقی بر بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند و تقریباً ۵.۵ میلیارد نفر بزرگسال در ۱۵۴ کشور دنیا را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد چاق بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن قرار می‌گیرند. علاوه بر این، چاقی باعث می‌شود دوران بهبود بیماری نیز افزایش پیدا کند.

تغییر سبک زندگی به منظور پیشگیری از بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹

چاقی یک بیماری مزمن است که خطر ابتلاء به بیماری‌های دیگر مانند مشکلات قلبی، دیابت، فشار خون بالا و حتی انواع خاصی از سرطان را افزایش می‌دهد. توصیه شده است که افراد به منظور پیشگیری از بروز چاقی سبک زندگی سالمی داشته باشند؛ به عنوان مثال، باید از مصرف چربی‌های ناسالم دوری کنند و به جای آن از مواد غذایی حاوی چربی مفید مانند تخم مرغ، ماهی‌های چرب، آووکادو، شکلات تلخ و دانه چیا استفاده کنند. سبزیجات و غذاهای سرشار از فیبر را در رژیم غذایی خود جای دهند، ورزش کنند، یوگا و مدیتیشن انجام دهند، به میزان کافی بخوابند و میزان استرس و اضطراب خود را کاهش دهند.

کد خبر 526976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.