زمان دقیق بازگشایی دانشگاه‌ها مشخص نیست!

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه آماده بازگشایی تدریجی دانشگاه ‌ها و موسسات آموزش عالی هستیم، گفت: نمی‌توانم زمانی دقیق برای شروع آموزش حضوری دانشجویان اعلام‌کنم. باید ببینیم ستاد ملی مقابله با کرونا چه زمانی را برای این کار اعلام می‌کند.

به گزارش ایمنا، محمد علی زلفی گل به آخرین تصمیم وزارت علوم برای بازگشایی دانشگاه‌ها اشاره و اظهار کرد: ما هنوز منتظریم ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تصمیم بگیرد و این تصمیم را به ما اعلام کند؛ بنابراین نمی‌توانم زمان دقیقی برای بازگشایی دانشگاه‌ها را اعلام کنم.

وی تاکید کرد: آمادگی این را داریم به صورت تدریجی آموزش حضوری در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را آغاز کنیم.

زلفی گل خاطرنشان کرد: خوشبختانه واکسیناسیون دانشجویان با سرعت خوبی در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا آموزش در دانشگاه‌های ما به صورت ترکیبی یعنی حضوری و مجازی در حال انجام است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با بیان این که آموزش دانشجویان دوره کارشناسی از ابتدای مهرماه به صورت "مجازی" آغاز شده است، گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که فعالیت‌های آموزشی و تئوری دارند نیز آموزش‌های خود را به صورت مجازی دنبال می‌کنند.

وی با تاکید بر این که امسال نیز امکانات رفاهی و خوابگاهی به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری که فعالیت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی دارند تعلق گرفت، تصریح کرد: دلیل تخصیص امکانات به این دانشجویان این است که این دانشجویان به صورت حضوری در دانشگاه‌ها پروژه‌های تحقیقاتی را دنبال می‌کنند و فعالیت‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی آنها به تصویب گروه و دانشکده رسیده است.

زلفی گل خاطرنشان کرد: در حال حاضر واکسیناسیون اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها به اتمام رسیده است و ما واکسیناسیون دانشجویان را نیز با سرعت بیشتری آغاز کردیم امیدوارم با تسریع این روند بتوانیم هرچه زودتر واکسیناسیون دانشجویان را به اتمام برسانیم و دانشجویانی که هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند، بتوانند در نهایت در محیط دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 526961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.