بخش زیادی از اقتصاد ایران و روسیه می‌تواند به یکدیگر پیوند بخورد

سفیر ایران در روسیه اظهار کرد: مرز دریایی و آبی یکی از مزیت‌های مهم در روابط ایران و روسیه است.

به گزارش ایمنا، کاظم جلالی سه‌شنبه‌شب در جریان دیدار حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، با رؤسای نمایندگی ایران در روسیه و تعدادی دیگر از مقامات ایران در این کشور اظهار کرد: ایران باید نگاه جامعی به روسیه داشته باشد.

این دیپلمات ارشد با بیان اینکه شناخت ما از روسیه کم است و ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که از آن می‌توان برای گسترش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف استفاده کرد، افزود: متأسفانه به دلایل مختلف از جمله کمبود امکانات تاکنون از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود بین ایران و روسیه در حوزه اقتصادی نیز افزود: در این زمینه کار برای انجام‌دادن زیاد است و بخش زیادی از اقتصاد ایران و روسیه می‌تواند به یکدیگر پیوند بخورد.

جلالی همچنین با بیان اینکه پیش‌نویس استراتژی تفاهمنامه بین دو کشور ایران و روسیه از طرف سفارت ایران در مسکو تدوین شده و این پیش‌نویس در تهران در حال بررسی است، به مزیت‌های آبی و دریایی بین ایران و روسیه برای گسترش روابط اشاره کرد و گفت: در کنار این موضوع ما باید ظرفیت‌های خود را در حوزه بنادر و کشتی‌رانی نیز گسترش دهیم؛ چرا که این موضوع می‌تواند به گسترش روابط اقتصادی دو کشور کمک زیادی کند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تکمیل راه آهن رشت - آستارا در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: در داخل کشور نیز روابط ایران و روسیه باید مدیریت واحدی داشته باشد.

جلالی ابراز امیدواری کرد سفر اخیر وزیر امور خارجه به روسیه جهش جدیدی را در روابط دو کشور ایجاد کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 526938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.