دلیل قطعی اینستاگرام و واتس اپ اعلام شد

فیس بوک بالاخره دلیل ۶ ساعت قطعی جهانی را اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، فیس بوک در بیانیه‌ای که در توئیتر منتشر کرده نوشت

از جمعیت عظیمی از مردم و مشاغل در سراسر جهان که به ما وابسته هستند پوزش می‌خواهیم. این شرکت تأیید کرد که خدماتش در حال حاضر آنلاین شده.

«مارک زاکربرگ» با انتشار پستی در فیسبوک، از بازگشت پلتفرم‌های این کمپانی به حالت عادی خبر داد و همچنین از کاربران معذرت‌خواهی کرد: «بخاطر اختلال امروز عذرخواهی می‌کنم. می‌دانم تا اندازه برای برقراری ارتباط با افرادی که به آن‌ها اهمیت می‌دهید، به سرویس‌های ما تکیه دارید.»

دلیل قطعی اینستاگرام و واتس اپ اعلام شد

این قطعی بیش از شش ساعت به طول انجامید و اینستاگرام، واتساپ، مسنجر و اکولوس را از دسترسی خارج کرد. علاوه بر این در داخل شرکت فیس‌بوک هم مشکلاتی پیش آمد و گزارش شده که کارکنان در این مدت نمی‌توانستند به ایمیل‌ها، نرم‌افزار مدیریت داخلی و سایر ابزارها دسترسی داشته باشند.

این حادثه میلیاردها دلار از ثروت شخصی زاکربرگ را به علت کاهش ارزش سهام فیس بوک بر باد داد.

تیم مهندسی فیس بوک یک پست وبلاگی منتشر کرد که سعی می‌کرد آنچه اتفاق افتاده را توضیح دهد:

تیم‌های مهندسی ما متوجه شده‌اند که تغییرات پیکربندی در روترهای اصلی که ترافیک شبکه را بین مراکز داده ما هماهنگ می‌کند، باعث ایجاد مشکلاتی در این ارتباط شده است. این اختلال در ترافیک شبکه بر نحوه ارتباط مراکز داده ما تأثیر مستقیم داشت و خدمات ما را متوقف کرد.

در ادامه عنوان شد که علت اصلی قطعی “تغییر تنظیمات به صورت معیوب” است.

بدین ترتیب اشتباه فنی از سوی مهندسان عامل قطعی بوده و شایعات مربوط به هک و یا نشت دیتا و لورفتن سرورهای اصلی صحت ندارد.

به گزارش بلومبرگ، سهام فیس بوک نزدیک به ۵ درصد و در مقایسه با اواسط سپتامبر ۱۵ درصد کاهش یافت.

همانطور که انتظار می‌رفت، این اعداد بر ثروت زاکربرگ نیز تأثیر گذاشت، که این روز را با ۱۲۱.۶ میلیارد دلار به پایان رساند. زاکربرگ در رتبه‌بندی میلیاردرهای بلومبرگ، به رتبه ۵ سقوط کرد. بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت با دارایی خالص ۱۲۴ میلیارد دلار در رتبه چهارم قرار دارد.

منبع: دیجیاتو

کد خبر 526934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.