اختصاص ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به مناطق روستایی

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزده برای توسعه مناطق روستایی اختصاص پیدا کرد.

به گزارش ایمنا، علی قربانی اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زحمات بسیاری زیادی برای توسعه مناطق روستایی کشیده شده و تمامی این مناطق از آب، برق، گاز و تلفن برخوردارند ولی با وجود این تلاش‌ها، همچنان شاهد مهاجرت روستاییان به مناطق شهری هستیم.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌ها برای توسعه مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت، ایجاد اشتغال و درآمد در این مناطق است که نمونه بارز آن را می‌توان در شهرستان ورامین مشاهده کرد که با تلاش فرماندار این شهرستان، همکاری بنیاد برکت و اعطای تسهیلات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، فرصت‌های کم نظیری از اشتغال در حوزه‌های مختلف ایجاد شده است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور خاطرنشان کرد: پرورش اسب، زنبورداری، دامداری، قالی‌بافی و دیگر فعالیت‌های اقتصادی در مناطق روستایی ورامین بی‌نظیر است و توسعه آن به توجه همه مسؤولان نیاز دارد.

قربانی ادامه داد: اگر می‌خواهیم مشکلات شهرها و به ویژه تهران حل شود، باید به مناطق روستایی توجه جدید داشت تا مردم بار دیگر به روستا بازگشته و از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و اکولوژیکی که ناشی از اسکان افراد در حاشیه شهرها است، جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۳۷ هزار و ۱۷۵ مجوز برای استقرار دهیاری در کل کشور صادر شده که از این تعداد به دلیل ارتقای روستا به شهر و یا غیرفعال شدن روستا، ۳۵ هزار و ۴۶۰ دهیاری فعال است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اضافه کرد: سال گذشته از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده، ۶۰ هزار میلیارد ریال به مناطق روستایی اختصاص یافت که به طور میانگین به هر دهیاری، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد ریال به صورت ماهانه پرداخت شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 526926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.