سرعت گرفتن پروژه تجلی/ضرورت آماده سازی گلزار شهدای کرمان

سرپرست شهرداری کرمان گفت: طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان شهید تجلی به سرعت در حال اجرا است.

به گزارش ایمنا، محسن پور اسماعیلی، در جلسه عمومی شورای اسلامی شهر که با حضور رئیس و اعضای شورا برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری رحلت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع)،به سرعت‌گرفتن طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان «شهید تجلی» اشاره و اظهار کرد: از هفته گذشته اقدامات مقدماتی برای شروع عملیات عمرانی پروژه، به‌سرعت شروع شده و برای انتقال آب‌های سطحی از محل پروژه، لوله‌های لازم با قطر مناسب خریداری و غلاف‌گذاری انجام شده است.

وی به سفارش و خرید مصالح لازم و باکیفیت اشاره کرد و افزود: در حال حاضر، با در اختیار داشتن مصالح کافی، کار به‌سرعت در حال انجام است؛ ضمن اینکه کسبه خیابان «شهید تجلی» نیز به‌خوبی با شهرداری همکاری کرده‌اند.

سرپرست شهرداری کرمان به آماده‌شدن گزارش عملکرد شهرداری و ارائه آن به شورای اسلامی شهر اشاره کرد و گفت: تمامی واحدهای شهرداری در این خصوص همکاری کرده‌اند و گزارش صورت‌جلسه تحلیل و آماده تحویل است.

پور اسماعیلی با بیان اینکه این گزارش هفته آینده تکمیل و فرستاده می‌شود، خاطرنشان کرد: در این گزارش تعداد قابل ملاحظه‌ای آیتم وجود دارد که تعدادی از آیتم‌ها آماده است و تعدادی دیگر باید مشخص شوند.

وی با تاکید بر اینکه با رفع ایرادات و نواقص گزارش به شورا ارائه می‌شود، تصریح کرد: مهندس عالم زاده شهردار سابق شهر کرمان، به‌دلیل دور بودن از شرایط شهرداری و دسترسی نداشتن به اسناد، شرایط تهیه این گزارش مفصل از عملکرد شهرداری را ندارد، در حال حاضر نیز مجموعه شهرداری و کارکنان آن، حجم کاری زیادی دارند و همواره باید پاسخ‌گوی مردم باشند.

سرپرست شهرداری کرمان با بیان اینکه هم‌اکنون، بخش قابل ملاحظه‌ای از مطالبات مردم وارد سیستم شهرداری شده و در حال رسیدگی است، تاکید کرد: علی‌رغم مشغله کاری، گزارش درخواستی شورای شهر نیز با تعیین‌تکلیف تمام بخش‌ها و موارد، در حال تکمیل است و به‌زودی به‌صورت کامل ارائه می‌شود.

زیرساخت‌های مورد نیاز گلزار شهدا به صورت کامل فراهم نشده است

پور اسماعیلی به انجام اقدامات لازم در گلزار شهدا اشاره کرد و با تأکید بر اینکه گلزار شهدا برای پذیرش زائران، هنوز جای کار دارد، گفت: نزدیک به دو سال از شهادت سردار بزرگ، حاج‌قاسم سلیمانی می‌گذرد اما هنوز زیرساخت‌های لازم و مورد نیاز به‌صورت کامل فراهم نشده است.

وی اضافه کرد: با برطرف شدن کامل محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، گردشگران و زائران زیادی برای زیارت مرقد مطهر این شهید بزرگوار به کرمان سفر می‌کنند؛ درحالی‌که هنوز آمادگی لازم را نداریم.

سرپرست شهرداری کرمان با بیان اینکه متولی گلزار شهدا، اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران است و شهرداری تنها موضوعات خدماتی گلزار را دنبال می‌کند، ادامه داد: با وضعیت پیشِ رو، شرایط خوبی برای پذیرش گردشگر نداریم.

پور اسماعیلی کمبود پارکینگ و وجود مشکلات ترافیکی را ازجمله مشکلات پیشِ رو ذکر و خاطرنشان کرد: محدودیت معابر و دسترسی‌ها نیز برای مردم مشکل‌ساز شده است.

سرپرست شهرداری کرمان تصریح کرد: برای ساماندهی هرچه زودتر گلزار شهدا و آمادگی پذیرش زائران محترم، باید ستادی با حضور متولیان تشکیل و موضوعات پیگیری شود و برای رفع محدودیت‌های پیشِ رو، اقدامات اساسی صورت گیرد.

پور اسماعیلی افزود: با تشکیل ستاد ساماندهی گلزار شهدا و مشخص شدن وظیفه هر دستگاه، شهرداری نیز آماده همکاری است.

منبع: مهر

کد خبر 526888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.