فعال شدن ۱۶ ایستگاه صلواتی در چهار محور منتهی به مشهد

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: با توجه به حضور زائر پیاده، امسال ۱۶ ایستگاه صلواتی در مسیرهای منتهی به مشهد فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، حسین رضایی با اشاره به حضور هرساله زائران پیاده علی بن موسی‌الرضا (ع)، اظهار کرد: از سال ۹۸ و با توجه به شیوع کرونا، خدمات جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) هماهنگ با تصمیمات ستاد ملی کرونا بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که ورود کاروان‌های پیاده به مشهد ممنوع اعلام شده است، اما افراد به‌صورت خودجوش و انفرادی به سمت مشهد پیاده‌روی می‌کنند و ما وظیفه داریم برای این‌که زائر امام رضا (ع) در مسیر دچار مشکل نشوند، به آنان خدمت‌رسانی کنیم.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) افزود: ۱۶ ایستگاه صلواتی در مسیرهای پیاده‌روی زائران پیاده فعال شدند که البته امسال اولویت ما سلامت زائران است که برای این منظور، شبکه بهداشت و درمان جمعیت خدمتگزاران با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ایستگاه‌ها فعال هستند و به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در ۲۰ سال گذشته کاروان‌های پیاده‌ای که قصد حرکت به سمت مشهد داشتند، در سامانه‌ای مخصوص ثبت‌نام می‌کردند و مجوزهای لازم برای حرکت را دریافت می‌کردند اما از سال ۹۸ با شیوع کرونا، هیچ‌گونه مجوزی برای حرکت کاروان‌های پیاده صادر نشده است.

رضایی با اشاره به این‌که ایستگاه‌های صلواتی در مسیر چناران، سرخس، فریمان و نیشابور خدمت‌رسانی می‌کنند، تصریح کرد: پیش از شیوع کرونا، بیش از پانصد هزار زائر پیاده داشتیم که از شش محور به مشهد وارد می‌شدند و با توجه به شرایط امسال و محدودیت‌های اعمال شده، تا امروز سه هزار نفر پیاده وارد مسیر پیاده‌روی شده‌اند و هزار و ۷۰۰ نفر دیگر نیز در مسیر ایستگاه‌های نیشابور در حرکت هستند.

وی با تأکید بر این‌که امسال با توجه به شرایط موجود و ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا، اسکان برای زائران پیاده در نظر گرفته نشده است، گفت: با هماهنگی و کمک استانداری خراسان رضوی تمهیداتی برای اسکان زائران در اقامتگاه‌های امن صورت گرفته تا زائران در مشهد بدون محل اسکان نمانند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) از زائران درخواست کرد در صورت تشرف به مشهد، حتی‌الامکان در مشهد اسکان نداشته باشند و پس از اتمام مراسم به شهر خود بازگردند.

وی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ارائه خدمت به زائران پیاده، تصریح کرد: ایستگاه‌هایی با ظرفیت پنج هزار نفر فعال شده که با حداقل افراد خدمت‌رسانی می‌کنند؛ غذاهایی که در این ایستگاه‌ها طبخ می‌شود و نانوایی‌هایی که در مسیر نیشابور، قوچان و سرخس فعال شده، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

رضایی به توزیع بسته‌های فرهنگی بین زائران پیاده با همکاری آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: علاوه بر برپایی نماز جماعت در ایستگاه‌ها، به‌منظور پاسخگویی به سوالات شرعی نیز روحانی مستقر شده است.

منبع: مهر
کد خبر 526837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.