هجوم میلیونی کاربران به سیگنال پس از قطعی واتساپ

سرویس پیام رسان خصوصی سیگنال در مدت قطعی طولانی سرویسهای فیس بوک از جمله واتساپ، با خیل عظیم کاربرانی روبرو شد که به عضویت این سرویس درآمدند.

به گزارش ایمنا، سیگنال در توئیتر اعلام کرد میلیون‌ها کاربر جدید روز دوشنبه به این سرویس پیام‌رسان پیوستند. فیسبوک با قطعی شش ساعته ای روبرو شد که مانع دسترسی به واتس‌اپ، شبکه اجتماعی فیسبوک و سرویس اشتراک گذاری اینستاگرام شد و بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون کاربر در جهان از دسترسی به این سرویس‌ها محروم شدند. رفع این وضعیت وقت زیادی از کارمندان فیسبوک گرفت و باعث شد مدیر فناوری این شرکت عذرخواهی عمومی کند.

ضرر فیسبوک به نفع سایر شبکه‌های اجتماعی شد. شبکه توئیتر آنلاین ماند و جک دورسی، مدیرعامل توئیتر در توییتی از سیگنال به عنوان یک گزینه مناسب به جای واتس‌اپ حمایت کرد. ادوارد اسنودن هم از هوادارانش خواست از واتس‌اپ به سیگنال مهاجرت کنند. سخنگوی کلاب هاوس اعلام کرد در هزاران اتاق این شبکه اجتماعی صوتی درباره این قطعی صحبت شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تمرکز سیگنال روی حریم خصوصی – که در سیاست خود اعلام کرده است هیچ اطلاعاتی از کاربران جمع آوری نمی‌کند و از این رو مجبور نیست اطلاعات شخصی قابل شناسایی کاربران را فاش کند – این سرویس را ابزار ارتباطی محبوبی ساخته است. تلگرام که رقیب دیگر واتساپ است، معمولاً در هر بار قطعی این سرویس پیام‌رسان، میلیون‌ها کاربر جدید را جذب کرده است.

کد خبر 526835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.