فعالیت دو پایگاه انتقال خون در روزهای آخر ماه صفر/تزریق واکسن منعی برای اهدای خون ندارد

مسئول پخش خون مرکز انتقال خون اصفهان از فعالیت دو پایگاه انتقال خون در روزهای ۲۸ و ۳۰ صفر در شهر اصفهان و شهرستان کاشان برای اهدای خون خبر داد.

محمدرضا جابری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت پایگاه‌های انتقال در روزهای آخر ماه صفر، اظهار کرد: در روزهای ۲۸ و ۳۰ ماه صفر سازمان انتقال خون در پایگاه انتقال خون شهر اصفهان در میدان خواجو و پایگاه انتقال خون در شهرستان کاشان پذیرای اهدا کنندگانی است که نذر خون دارند.

وی افزود: شهروندان علاقه مند می‌توانند از ساعت هشت صبح تا یک بعدازظهر به دو مرکز انتقال خون شهر اصفهان و شهرستان کاشان مراجعه کرده و خون خود را در قالب نذر خون اهدا کنند.

تزریق واکسن منعی برای اهدای خون ندارد

مسئول پخش خون انتقال خون اصفهان، تصریح کرد: افرادی که واکسن کرونا را تزریق کردند نیز می‌توانند خون خود را اهدا کنند در واقع تزریق واکسن منعی برای اهدای خون ندارد و با بعد از سپری شدن دو هفته می‌توانند این کار را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی از افراد با تزریق واکسن احتمال دارد که علائم مختصری مانند تب و بدن درد داشته باشند بهتر است بعد از حدود دو هفته برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

جابری اظهار کرد: افرادی که واکسن کرونا را زده‌اند وقتی که به مراکز انتقال خون برای اهدای خون مراجعه می‌کنند، باید در مورد مشکلاتی که دارند با پزشک بخش اهدا کنندگان خون صحبت کنند و در صورتی که پزشک صلاح بداند از آنها خون گرفته می‌شود.

کد خبر 526807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.