بودجه ۵۰ میلیاردی شهرداری برای احداث پارک و پیاده‌روسازی

سرپرست شهرداری گنبدکاووس گفت: در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای احداث سه پارک استاندارد و اجرای‌مبلمان و پیاده‌روسازی خیابان اصلی شهر در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایمنا، سیدعلی‌اصغر موسوی اظهار کرد: در پروژه‌های گذشته پیاده‌روسازی مشارکت مردم بسیار خوب بوده و توانستیم از طریق این مشارکت بخش‌هایی از خیابان‌های پرتردد و مرکزی شهر مانند امام خمینی شمالی و جنوبی و طالقانی شرقی را مناسب‌سازی کنیم.

وی افزود: تا شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ پروژه‌های پیاده‌روسازی و مبلمان شهری در خیابان طالقانی شرقی از محل آموزش و پرورش تا بلوار دانشجو و نیز احداث سه پارک با استاندارد روز انجام می‌شود.

سرپرست شهرداری گنبدکاووس خاطرنشان کرد: برای پیاده‌روسازی حدود دو میلیارد تومان و برای احداث پارک حدود ۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که در مجموع اعتبار حدود پنج میلیارد تومان برای این پروژه‌ها اعتبارسنجی شده است.

وی به احداث پارک توسط شرکت صباح در شهر گنبدکاووس اشاره کرد و ادامه داد: این شرکت هیچ گونه قراردادی با شهرداری نداشته و در حال رایزنی هستیم تا جلسه با حضور فرماندار، نماینده شرکت صباح و شهرداری برگزار و عدم احداث پارک و انجام تعهدات بررسی شود.

طرح اطلس جامع در خیابان‌های پرتردد گنبدکاووس تهیه شد

مسلم نوروزی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه اظهار کرد: طرح اطلس جامع برای پیاده‌روهای پرتردد شهر مانند خیابان طالقانی شرقی که بیشتر ادارات و مراکز درمانی مستقر هستند، تهیه شده است.

وی گفت: شهر اینچه‌برون به عنوان شهر بدون مانع معرفی شده و امید داریم با تخصیص اعتبارات بتوانیم این پروژه را اجرا کنیم. تسطیح پیاده‌رو با خیابان برای تسهیل رفت و آمد معلولان به ویژه در خیابان‌های اصلی و پر رفت و آمد توسط شهرداری اجرا شود.

عدم مدیریت واحد باعث عدم اجرای مناسب‌سازی در شهر شده است

محمدجان پاشی‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان گنبدکاووس نیز اظهار کرد: یکی از عوامل عدم اجرای مناسب‌سازی شهری عدم‌توجه بعضی از مسؤولان شهری به این موضوع و عدم معرفی نماینده ثابت در این جلسات بوده تا نماینده ثابت پیگیر موضوعات باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات و تمرکز دولت قبلی بر روی پروژه‌های نیمه‌تمام، بودجه‌ای برای پروژه اینچه‌برون شهر بدون مانع در نظر گرفته نشده و امید داریم در دولت جدید این اعتبار تخصیص یابد. عدم مدیریت واحد و هماهنگی لازم بین دستگاه‌های اجرایی از دیگر عوامل عدم اجرای‌مناسب‌سازی و مبلمان شهری است.

منبع: فارس

کد خبر 526755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.