نیازمند حمایت دولت از طرح تفصیلی هستیم

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: به‌رغم اقدامات گسترده شهرداری تبریز، در زمینه تملک و اجرای مسیرگشائی‌های پیشنهادی طرح تفصیلی مصوب شهر تبریز، همچنان حدود ۱۱۰ معبر پیشنهادی در طرح اجرایی نشده است که نیازمند حمایت دولت در محدوده بافت‌های فرسوده هستیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمد عزتی اظهار کرد: از میان همه مسیرگشائی‌های پیشنهادی طرح تفصیلی مصوب شهر تبریز، در حدود ۱۱۰ مسیر، همچنان اجرا نشده که این مسیرها در مجموع طولی در حدود ۲۰۰ کیلومتر را در برگرفته و با احتساب عرض پیشنهادی هر معبر، مساحتی در حدود ۶۹۰ هکتار در سطح مناطق ۱۰ گانه، نیازمند تملک و اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر شهرداری تبریز با اختصاص بودجه‌های قابل ملاحظه‌ای نسبت به تملک و مسیر گشایی در سطح شهر و هر منطقه اقدام کرده است که این معابر بر اساس اولویت انتخاب شده و با تحقق بودجه مربوطه، پس از تملک و اجرا، به افتتاح می‌رسد، اما با گذشت حدود یک دهه از تصویب طرح تفصیلی شهرداری تبریز برای تحقق و پیاده‌سازی معابر پیشنهادی آن، نیاز به حمایت‌های دولت، در محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد وجود دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز افزود: اهمیت و تأثیر بازگشایی یک معبر در یک بافت فشرده و نفوذناپذیر بر کسی پوشیده نیست و به منظور تزریق سرزندگی در بافت‌هایی که نیازمند محرک‌های توسعه هستند، اصلاح نفوذپذیری و دسترسی از اولین گام‌ها تلقی می‌شود.

عزتی تاکید کرد: این معبر گشایی استقرار فعالیت‌های جدید و بهبود عملکرد را به همراه خود وارد بافت کرده و برای مشاهده تأثیرات مثبت یک مسیر گشایی کافی است تا نیم‌نگاهی به وضعیت قبلی و فعلی پروژه‌های به اتمام رسیده در سال‌های اخیر بیندازیم.

وی اضافه کرد: در مجموع تعداد ۲۷ معبر از ۱۱۰ معبر باقیمانده، در محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد قرار دارند که در حال حاضر به عنوان اولویت در این زمینه تلقی می‌شوند و با تکیه بر آئین‌نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار و نیز به علت محدودیت بودجه‌ای، شهرداری تبریز نیازمند حمایت مالی دولت در این زمینه است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز ادامه داد: واضح است که با اجرایی شدن این معابر شاهد افزایش مشارکت اجتماعی، جلب حمایت‌های مردمی و باز زنده‌سازی خودجوش در محلات نیازمند ساماندهی خواهیم بود.

کد خبر 526750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.