آتش سوزی منازل مسکونی ۵۷ درصد افزایش داشته است

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون میزان آتش سوزی در منازل مسکونی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایمنا، سید فواد هاشمی اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد در طی مدت ۶ ماه اول سال جاری، ۴۴ باب منزل مسکونی طعمه حریق شده که این میزان در سال گذشته ۲۸ مورد بود.

وی با بیان اینکه میزان خسارت وارده ناشی از این آتش سوزی‌ها به منازل مسکونی بیش از ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: کانون عمده بروز آتش سوزی و حوادث در منازل مسکونی از قسمت‌های مختلف آشپزخانه است که شهروندان ضمن رعایت اصول ایمنی به توصیه‌های کارشناسان ایمنی در این زمینه باید توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان ادامه داد: امسال ۵۸۲ مورد همچنین عملیات اطفای حریق و امداد و نجات توسط این سازمان انجام شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: آتش نشانان این سازمان در این مدت به بیش از ۴۱۴ مورد عملیات امداد و نجات از جمله تصادفات، سقوط در چاه، حبس شدن در منازل، آسانسور و غیره و همچنین اطفای حریق ۴۴ باب منزل مسکونی، ۱۹ واحد تجاری و صنعتی ۱۵ دستگاه وسیله نقلیه و نیز چهار واحد انباری اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه مهار آتش مهمترین و پرمخاطره‌ترین عملیات آتش نشانان است، تصریح کرد: آتش گرفتن مکان‌هایی مانند منازل مسکونی، مغازه، انبار، کارگاه و خودرو و باغات در بوکان در سال جاری خسارت مالی زیادی به‌بار آورده که دلیل بیشتر این حوادث سهل‌انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در جامعه به خصوص در میان کودکان در خصوص رعایت موارد ایمنی، اضافه کرد: برای داشتن شهری ایمن و جلوگیری از وقوع حوادث مختلف باید اصول ایمنی را در بین خانواده‌ها نهادینه کرد.

هاشمی گفت: مردم همچنین باید ضمن رعایت اصول و توصیه‌های ایمنی، در منازل، خودرو و حتی محل کار خود به کپسول‌های اطفای حریق دسترسی داشته باشند تا هنگام حادثه، بلافاصله حریق را کنترل و از گسترش آن جلوگیری کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 526711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.