ناتینگهام؛ پیشگام شهر آب و هوا در انگلیس

خانه‌های کم کربن در منچستر، کاهش نابرابری های بهداشتی در بیرمنگام، مقاوم سازی خانه‌های شهر در ناتینگهام، کمک به صنعت فیلم سازی در لیورپول و برگزاری هفته کتابخوانی در لستر عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شورای شهر ناتینگهام در اطلاعیه‌ای از نصب پنل‌های دیواری و سقفی غول پیکر برای ایجاد خانه‌های سبز و مقاوم‌تر تحت عنوان طرح مقاوم سازی خانه‌ها خبر داد.

به گفته درگاه اطلاع رسانی شورای شهر ناتینگهام، اولین پانل های دیواری کارآمد این هفته در خانه‌هایی که در اختیار شوراست نصب می‌شود که باعث کم مصرف تر شدن آنها خواهد شد.

این طرح بخشی از پروژه صندوق توسعه منطقه‌ای اروپا است که توسط پروژه مدل انرژی عمیق توسعه تأمین می‌شود. در اصل پروژه مذکور ۱۳۸ خانه در ناتینگهام را سبزتر و ارزان‌تر می‌کند و سالانه ۵۱۳ تن دی اکسید کربن از هوا خارج می‌شود. قرار است ۱۲ خانه از مزایای بهسازی بهره‌وری انرژی و کاهش هزینه‌های گرمایش و انرژی برای ساکنان بهره‌مند شوند.

ناتینگهام اولین شهر در انگلیس است که با ۴۶ خانه طرح فوق را عملی کرده است و در اصل این طرح عاملی بود تا شورای شهر ناتینگهام بتواند در جوایز خدمات عمومی که در سال ۲۰۲۰ برگزار شد به عنوان برترین شهر آب و هوا در انگلیس معرفی شود.

نیک مورفی، مدیر اجرایی طرح جدید شورای شهر می‌گوید: این یک نقطه عطف کلیدی در پروژه مقاوم سازی است و این پانل ها و سقف‌ها پس از اتمام کار، تغییرات قابل توجهی در خانه‌های ساکنان ایجاد می‌کند. این امر باعث گرم شدن خانه‌ها شده و به آنها کمک می‌کند تا در قبوض انرژی خود صرفه‌جویی کنند. باید از ساکنان شهر به دلیل صبر و حمایت آنها در حین انجام کار تشکر کنم. نتیجه نهایی یک پیشرفت واقعی و چشمگیر را در خانه‌های شهروندان به زودی مشاهده خواهد شد.

سالی لانگفورد، عضو شورای شهر و عضو کمیسیون محیط زیست و خدمات پسماند گفت: دیدن پیشرفت کار هیجان انگیز است و ما به چنین مرحله مهمی در پروژه رسیده‌ایم. این پانل ها و سقف‌های جدید بخشی از فرایندی است که نه تنها میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد، بلکه گرما و رفاه ساکنان را نیز افزایش می‌دهد. خانه‌ها و به ویژه خانه‌های قدیمی، سهم زیادی از انتشار کربن را به خود اختصاص می‌دهند، بنابراین مقابله با این امر به ما در رسیدن به هدف بلندپروازانه خود مبنی بر خنثی شدن کربن تا سال ۲۰۲۸ کمک می‌کند.

بیرمنگام؛ نابرابری‌های بهداشتی را کاهش می‌یابد

با اعلام صفحه رسمی شورای شهر بیرمنگام، به عنوان بخشی از فعالیت اداره بهداشت شهر برای بهبود و کاهش نابرابری‌های بهداشتی که شهروندان در بیرمنگام تجربه کرده‌اند طرحی را با عنوان مشخصات سلامت جامعه اجرایی به کمک شورای شهر اجرا خواهد کرد. این طرح از سوی تیم‌های اداره بهداشت بیرمنگام انجام می‌شود و این تیم‌ها با استفاده از ملاقات حضوری در محله‌های شهر اطلاعات لازم را کسب می‌کنند.

تیم‌های اداره بهداشت اهداف مشترکی را برای شناسایی سلامت جامعه ایجاد کرده است که شامل شناسایی و جمع بندی سلامت جسمانی، سلامت روان، شیوه زندگی و عوامل تعیین کننده وسیع‌تر مربوط به سلامت که جامعه خاصی را در سطح ملی و محلی تحت تأثیر قرار می‌دهد است، همچنین شناسایی و جمع بندی خلاءهای دانش در خصوص موارد فوق و گردآوری و ارائه این اطلاعات تحت ۱۰ حوزه اولویت اصلی تعیین شده در استراتژی بهداشت و رفاه برای بیرمنگام ۲۰۲۱ از دیگر سرفصل‌های مربوط به این طرح است.

پائلتو همیلتون، عضو کمیسیون بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی شورای شهر بیرمنگام، در خصوص این طرح گفت: آنچه اداره بهداشت انجام می‌دهد یک روش جدید کار است. اینکه بتوان به راحتی تشخیص داد که مسائل درون جوامع محلی چیست و برای آنها در مورد مشاوره، حمایت و فرصت‌های احتمالی بودجه در آینده چه اهمیتی دارد که همگی برای توسعه آینده بیرمنگام حیاتی هستند.

منچستر؛ خانه‌های کم کربن در شهر

با اعلام شورای شهر منچستر، برای توسعه ۶۹ خانه کم کربن در یکی از خیابان‌های شهر که سیلک نام دارد مجوزهای لازم صادر شده است.

این پروژه یک طرح بلندمدت برای استفاده طولانی از کربن کمتر است که برای ساخت ۳۶ آپارتمان یک خوابه، ۱۲ آپارتمان دو خوابه، ۱۷ خانه دو طبقه و سه خوابه، ۴ خانه سه طبقه چهار خوابه برنامه ریزی شده است. این در حالی است که ۱۶ آپارتمان نیز برای افراد بالای ۵۵ سال در دسترس خواهد بود.

به عنوان بخشی از برنامه توسعه، نقاط شارژ خودروهای برقی و مسیرهای شخصی برای خانه‌ها گنجانده خواهد شد.

هر یک از آپارتمان‌ها دارای بالکن خواهند بود و دیوارها به همراه فضای سبز مشترک فضای باز زیبا و سرسبز را ایجاد می‌کنند. همچنین خانه‌ها دارای باغ‌های بزرگ و پنل‌های خورشیدی خواهند بود، در حالی که آپارتمان‌ها به عنوان بخشی از برنامه کربن کمتر دارای سقف سبز رنگ هستند.

قرار است همچنین با استفاده از پمپ‌های حرارتی منبع زمینی و تهویه مکانیکی با بازیابی گرما برای کاهش هزینه‌های خدمات برای ساکنان اقدامات مؤثر انجام شود. انتظار می‌رود فعالیت‌های مربوط به طرح در سال جدید میلادی آغاز شود.

در حال حاضر این پروژه برای رسیدن به هدف شورای شهر برای تحویل خانه‌های مقرون به صرفه، که قرار بود از حداقل ۶ هزار و ۴۰۰ خانه مقرون به صرفه که در شهر بین ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۵ ساخته می‌شود، پشتیبانی کند.

گوین وایت عضو کمیسیون مسکن و اشتغال شورای شهر منچستر گفت: مدتی است پیشرفت این پروژه را دنبال می‌کنم و این مجوز برای برنامه ریزی یک نقطه عطف مهم است، زیرا برای تحویل این خانه‌ها بسیار مصمم هستیم. این پروژه مزایای زیادی دارد و مسکن اجتماعی مقرون به صرفه را برای طیف‌های جامعه و البته برای افراد مسن فراهم می‌کند. همه اینها در حالی است که خانه‌های شهر را برای مطابقت با استانداردهای کربن کم و فناوری‌های پایدار آماده می‌کند، هزینه‌های ساکنان را کاهش داده و به ما کمک می‌کند تا سال ۲۰۲۸ به عنوان یک شهر بدون کربن باشیم.

وی ادامه داد: ما می‌دانیم که تقاضا برای مسکن اجتماعی زیاد است و با خبر هستیم که این طرح در جامعه محلی بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

ناتینگهام؛ مقاوم سازی خانه‌های شهر

لیورپول؛ کمک به صنعت فیلم سازی

روزهای اخیر مرکزی تحت عنوان خانه فیلم سازی در شهر لیورپول از سوی شورای شهر لیورپول افتتاح شد.

این مرکز شامل دو واحد تولید فیلم و تلویزیون است که امکانات کاملی را برای تهیه کنندگان فیلم به لیورپول می‌دهد و باعث افزایش چند میلیون پوندی سرمایه گذاری در آن می‌شود. افتتاح مرکز فیلم سازی در حالی انجام شد که لیورپول، دومین شهر فیلم ساز در انگلیس، شلوغ ترین دوره خود را برای تولید فیلم و تلویزیون به صورت ضبط شده علیرغم همه گیری کووید ۱۹ تجربه می‌کند.

پیش بینی می‌شود که مرکز فیلم سازی که به کمک شورای شهر ساخته شده است، ۲۴ میلیون پوند برای اقتصاد منطقه رونق اقتصادی ایجاد کرده و ۳۶۰ شغل جدید ایجاد کند. همچنین ۷۶۰ شغل غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

جوآن اندرسون، شهردار لیورپول در خصوص افتتاح مرکز فیلم سازی اظهار کرد: صنعت تلویزیون و فیلم لیورپول یکی از موفقیت‌های بزرگ شهر در ۲۰ سال گذشته بوده است و استودیوهای جدید، می‌تواند تا ۲۰ سال آینده این صنعت را شکوفا کند.

وی ادامه داد: مرکز جدید فیلم سازی نمونه‌ای عالی از این است که چگونه لیورپول ظرفیت خود را برای بهبود از شرایط همه گیری کرونا به حداکثر می‌رساند. آنچه من واقعاً دوست دارم این است که چگونه دفتر فیلم ما می‌تواند از این امکانات نه تنها برای جذب تولیدات بیشتر، بلکه برای توسعه کارآموزی و فرصت‌های شغلی بیشتر استفاده کند.

لستر؛ برگزاری هفته کتابخوانی

صفحه اطلاع رسانی شورای شهر لستر از برگزاری هفته کتابخوانی در این شهر خبر داد و قرار است در این هفته کارگاه آموزشی و شعر برای علاقمندان ارائه شود.

هفته کتابخوانی با شعار "اقدام، تغییر زندگی" از سوی شورای شهر و شهرداری لستر اجرایی می‌شود و طبق هماهنگی به عمل آمده رویدادهای رایگانی برای شهروندان در سراسر شهر برگزار می‌شود. این رویدادها در یک هفته همزمان روز ملی شعر در ۷ اکتبر برگزار می‌شود.

هدف از پاسداشت هفته کتابخوانی در لستر تشویق به خواندن و بحث پیرامون کتاب هاست تا با به رسمیت شناختن آن مطالعه به عنوان فعالیتی که زندگی را تغییر می‌دهد و می‌تواند به مردم در انجام اقدامات و ایجاد تغییرات مثبت در جوامع خود کمک کند.

کریک مستر رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر در خصوص برگزاری هفته کتاب و کتابخوانی در شهر گفت: در حال حاضر، برای هفته کتاب خوانی، ما این شانس را داریم که از نقش حیاتی آنها به عنوان فضاهایی که اجتماعات می‌توانند برای به اشتراک گذاشتن دانش، مشارکت در بحث، یادگیری و صرفاً معاشرت به یکدیگر متصل شوند، تجلیل کنیم.

وی ادامه داد: هفته کتابخوانی به مردم این فرصت را می‌دهد تا با نویسندگان محلی ملاقات کنند، دریابند که چگونه کتاب می‌تواند انگیزه‌ای برای عمل ایجاد کند و به روز ملی شعر بپیوندد اما مهم‌تر از همه، آنها به مردم کمک می‌کنند تا دریابند که چگونه یک کار ساده به عنوان یک بازدید از کتابخانه می‌تواند شادی را به ارمغان بیاورد.

کد خبر 526673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.