اسلواکی نوسازی‌های شهری جدید را تجربه می‌کند

مدیران ترناوا، شهری واقع در غرب اسلواکی، در وبسایت شهر از آغاز بزرگ‌ترین پروژه نوسازی تا کنون خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بازسازی منطقه Zeleny kríček یا به اصطلاح "بوته‌های سبز" یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های برنامه‌ریزان ترناوا طی چند سال گذشته بوده است که البته اخیراً از پیاده‌سازی قطعی آن در وب‌سایت شهر خبر داده‌اند. این طرح یکی از بزرگترین پروژه‌هایی خواهد بود که تا کنون در ترناوا صورت گرفته و قرار است تحولات شگرفی در سراسر منطقه به وجود آورد. در حال حاضر، سراسر منطقه Zeleny kríček را ایستگاه‌های اتوبوس‌های عمومی فرا گرفته که با تردد خود ترافیک سنگینی را در سراسر منطقه به وجود آورده است. اما اکنون دولت اسلواکی تصمیم گرفته است فضای منطقه را به طور کامل متحول کند و محله‌ای مدرن، جذاب و کاربردی را برای شهروندان به ارمغان آورد.

نوسازی منطقه بوته‌های سبز بخشی از یک پروژه بزرگ‌تر برای نوسازی محور جنوبی ترناوا به شمار می‌رود که پیش از این به بازطراحی خیابان‌ها و مناطق دیگری نیز منجر شده بود. در این پروژه قرار است بخشی از رودخانه Trnavka به طول ۲۵۴ متر بازطراحی شود و فضای بزرگی از آن در اختیار عابران پیاده و دوچرخه‌سواران قرار گیرد. علاوه بر این، ایستگاه‌های اتوبوس جدیدی در این خیابان نصب خواهد شد که قرار است به وسیله جزایری سبز و مملو از نیمکت‌های جدید از یکدیگر جدا شود و ترافیک را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

علاوه بر این، مسیر جدیدی بر فراز رودخانه احداث می‌شود که تنها توسط دوچرخه‌سواران مورد استفاده خواهد گرفت و این در حالی است که پیاده‌راه جدیدی نیز پوشیده در درختان بسیار، عابران را در مسیری ایمن به سمت مقصد هدایت می‌کند.

طراحان منطقه جدید بوته‌های سبز ادعا کرده‌اند که فروشگاه‌های قدیمی را به طور کامل با سازه‌های جدید و مجهزی جایگزین خواهند کرد که با هدف تجارت در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد. ساخت سرویس‌های بهداشتی مجهز در سراسر منطقه نیز در رأس برنامه‌های نوسازی مدیران تراناوا به شمار می‌رود ضمن اینکه ساخت فضایی سبز با آب‌نمایی بزرگ قرار است جذابیت این منطقه را به حد اعلی برساند.

اسلواکی نوسازی‌های شهری جدیدی را تجربه می‌کند

کد خبر 526661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.