گسترش کم‌سابقه کرونا در رومانی

بیماری کووید-۱۹ با سرعتی باور نکردنی در میان مردم رومانی رو به گسترش است و کادر درمان را تحت فشار زیادی قرار داده است. واکسن کرونا نیز با سرعتی بسیار پایین در حال توزیع است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌ها حکایت از آن دارد که تمام تخت‌های بیمارستان‌های رومانی از بیماران کرونایی پر شده و جایی برای بستری افراد جدید باقی نگذاشته است. طبق آمار ارائه شده از سوی مراکز درمانی، در سی‌ام ماه سپتامبر گسترش کرونا در میان مردم به اوج خود رسید؛ به طوری که ۱۲ هزار و ۳۲ نفر در بیمارستان‌های سراسر کشور بستری شدند و از این میزان، ۱۷۶ نفر جان خود را از دست دادند. این نرخ برای رومانی با جمعیتی حدود ۱۹ میلیون نفر بسیار بالا محسوب می‌شود و در صورت مهار نشدن، می‌تواند به وقوع فاجعه کرونایی در سراسر کشور منجر شود.

البته پیش از این نیز کرونا با شدت زیادی در میان مردم گسترش یافته و به مرگ ۲۹۴ نفر در بیست و نهم ماه ژوئیه منجر شده بود. با این حال به علت انجام واکسیناسیون و ابتلای همزمان این تعداد بیمار به کووید -۱۹ کمی نگران‌کننده به نظر می‌رسد. از سوی دیگر، کمبود تخت به خصوص در بخش مراقبت‌های ویژه ممکن است آینده‌ای بسیار ناگوار را پیش روی شهروندان رومانیایی قرار دهد.

رومانی یکی از کشورهای اروپایی با پایین‌ترین نرخ واکسیناسیون کرونا به شمار می‌رود که تا کنون تنها ۲۸ درصد جمعیت آن در مقابل این بیماری خطرناک ایمن شده‌اند. به همین دلیل، سرعت گرفتن شیوع ویروس میان مردم می‌تواند سرعت واکسیناسیون را کندتر و کشور را با سرنوشتی تلخ مواجه کند.

گزارش‌ها حاکی است که این روزها بسیاری از بیمارستان‌های سراسر کشور از بیماران کرونایی پر شده است به طوری که رانندگان آمبولانس‌ها گاهی مجبور هستند ساعت‌ها پشت سر هم در محوطه‌های مراکز درمانی منتظر بمانند تا بیماران خود را به داخل منتقل کنند.

گسترش کم‌سابقه کرونا در رومانی

کد خبر 526645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.