تنها یک درصد دانش‌آموزان اصفهانی کتاب درسی دریافت نکردند

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: در استان اصفهان ۹۰۰ هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند و قریب به ۹۹ درصد دانش‌آموزان کتب درسی خود را دریافت کرده‌اند و تنها یک درصد از دانش‌آموزان به دلیل مواردی در سال تحصیلی جدید کتب درسی ندارند.

علیرضا عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص علل عدم توزیع کتب درسی در بین عده‌ای از دانش‌آموزان در تعدادی از مدارس استان اصفهان، اظهار کرد: عدم دریافت کتب درسی برای برخی از دانش‌آموزان وابسته به چند علت بوده است و عمده‌ترین دلیل عدم تأیید قبض ثبت سفارش دانش‌آموزان در سامانه «سیدا» است، این سامانه امسال به وسیله وزارت آموزش و پرورش طراحی شده بود، باید دانش‌آموزان برای دریافت کتب درسی در سال تحصیلی جدید، مشخصات و اطلاعات اولیه را در سامانه www.irtextbook.ir وارد می‌کردند.

لزوم وارد کردن اطلاعات دانش‌آموزان در سامانه «سیدا»

وی افزود: تعدادی از دانش‌آموزان میان پایه که همان ابتدا در سامانه سناد ثبت‌نام خود را انجام دادند، باید مدیران مدارس اطلاعات این دانش‌آموزان را وارد سامانه «سیدا» می‌کردند تا با تأیید نهایی در این سامانه کتاب‌های درسی برای آنها ارسال شود، بررسی‌ها نشان می‌دهد این اتفاق نیفتاده بود و اطلاعات این دانش‌آموزان در سامانه «سیدا» ثبت سفارش نشده است.

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: باید این گروه از دانش‌آموزان به مدرسه مراجعه کنند و مدیر مدرسه تأیید نهایی را برای آنها در سامانه «سیدا» ثبت کند تا بتوانند بعد از طی شدن دو روز کتاب درسی را دریافت کنند.

ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای دانش‌آموزان جهش تحصیلی

عابدی، تاکید کرد: تعدادی از دانش‌آموزان نیز به صورت‌جهشی درس‌خوانده‌اند و در سامانه «سیدا» اطلاعات آنها وارد نشده است و کتاب درسی را در سال تحصیلی جدید دریافت نکرده‌اند، همه این موارد مربوط به مشکلات سامانه‌ای بوده است و بررسی برای ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان جهشی هم صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان ۹۰۰ هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند و قریب به ۹۹ درصد دانش‌آموزان کتب درسی را دریافت کرده‌اند و تنها یک درصد از دانش‌آموزان به دلیل مواردی اعلام شده با گذشت ۱۰ روز از سال تحصیلی جدید کتب درسی ندارند.

ارسال پستی سفارش کتاب‌های تک جلدی

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: دانش‌آموزانی هم که تغییر محل سکونت داشته‌اند باید به مدرسه جدید مراجعه کنند و بحث سفارش کتب درسی در آنها در سامانه کتب درسی www.irtextbook.ir اصلاح شود و با وارد کردن آدرس و مدرسه جدید و دادن اطلاعات روز کتب درسی به مدرسه محل سکونت آنها ارسال می‌شود.

عابدی در خصوص نحوه دریافت کتاب‌های تک جلدی دانش‌آموزان، اظهار کرد: برای گرفتن کتب تک جلدی باید دانش‌آموزان به سامانه ثبت سفارش توزیع کتب درسی مراجعه کنند و آنجا سفارش خرید را به صورت تک جلدی با وارد کردن کد ملی و سریال شناسنامه انجام دهند و کتاب درسی از طریق پست برای آنها انجام می‌شود.

کد خبر 526640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.