۱۱ هزار و ۱۹۰ دوز واکسن در مراکز سیار تهران تزریق شده است

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: از اول تا ۱۱ مهرماه سال جاری، ۱۱ هزار و ۱۹۰ دز واکسن کرونا در مراکز سیار پایتخت تزریق شد.

به گزارش ایمنا، علی نصیری در حاشیه بازدید از گرمخانه خاوران، اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت شهری، شهرداری به شکل راهبردی با موضوع مدیریت کرونا برخورد و برنامه‌ای تحت عنوان حمایت و خدمات اجتماعی در دستور کار خود قرار داد.

وی با بیان اینکه یکی از گروه‌هایی که در جامعه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند، گروه‌های آسیب‌پذیر هستند، افزود: در گروه‌های آسیب‌پذیر، افرادی هستند که هویت ندارند و بسیاری از آنها اتباع بیگانه غیر مجاز هستند، در نتیجه در آمارها به حساب نمی‌آیند ولی در حقیقت حضور دارند و می‌توانند در زنجیره انتقال بیماری کرونا نقش داشته باشند.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری وظیفه داریم به کسانی که ضعیف‌ترین قشر در جامعه هستند، توجه کنیم، خاطرنشان کرد: در این طرح مقرر شد که با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری و مشخصاً سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در فاز اول معتادان ماده ۱۵، کودکان کار و خانواده آنها، زباله گردها، حاشیه‌نشین‌ها، کارتن خواب‌ها و معتادان پاتوق‌های شهر شناسایی شده و واکسینه شوند.

نصیری ادامه داد: برای اجرای این طرح تیم‌های سیار واکسیناسیون (۱۰ خودرو ون) با همکاری شرکت شهر سالم، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تشکیل شدند و با مشارکت این تیم‌های سیار از اول مهرماه تا یکشنبه ۱۱ مهرماه، حدود ۱۱ هزار و ۱۹۰ دُز واکسن تزریق شده است. بر اساس آمار در حال نزدیک شدن به عدد هدف گذاری شده ۱۲ هزار دُز هستیم.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای آینده واکسیناسیون ادامه خواهد داشت، گفت: بعد از این مرحله، ایثارگران، جانبازان، معلولین و سالمندانی که امکان خروج از منزل را ندارند، از طریق بانک‌های اطلاعاتی و سامانه ۱۳۷ شناسایی شده و واکسینه خواهند شد.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد: در مراحل بعدی، طرح توزیع اقلام بهداشتی و خدمات مشاوره روانشناسی و تغذیه برای عموم شهروندان و با اولویت گروه‌های آسیب‌پذیر اجرا خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 526611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.