شاخص هوای اصفهان بر مدار نارنجی و ناسالم است

هوای کلانشهر اصفهان با قرار گرفتن روی شاخص ۱۱۷ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به صبح امروز _دوشنبه ۱۲ مهرماه _ با قرار گرفتن روی شاخص ۱۱۷ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.

دستگاه سنجش کیفیت هوای کلانشهر اصفهان اکنون در خیابان پروین، احمدآباد، خرازی، میرزاطاهر، انقلاب، باهنر، استانداری، وزرشگاه میثاق، جی به ترتیب روی شاخص ۱۱۶، ۱۴۳، ۱۳۵، ۱۱۰، ۱۲۶، ۱۰۶، ۱۰۴، ۱۱۳، ۱۶۳ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و ناسالم برای عموم قرار دارد.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاههای باغ غدیر و خواجو فعال نیست، همچنین دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های رودکی، رهنان و مبارکه به ترتیب روی شاخص ۸۲، ۸۳ و ۷۴ در وضعیت سالم قرار دارد.

در حال حاضر تنها ایستگاه فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفی هوا در استان به جز اصفهان، شاهین‌شهر و سجزی است و شاخص کیفی هوای شاهین‌شهر روی عدد ۵۸ در وضعیت سالم و سجزی با قرار گرفتن روی ۱۱۰ ناسالم برای گروه‌های حساس است.

همچنین شاخص کیفی هوا در محدوده فیض، کاوه و فرشادی به ترتیب روی شاخص ۱۰۶ ۱۴۸، ۱۰۳ در وضعیت ناسالم برای عموم قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

کد خبر 526592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.