جدیدترین علائم اولیه کرونا مشخص شد

محققان با بررسی صدها بیمار کرونایی می‌گویند سه علامت مشخص لرز،‌ دردهای عضلانی و بی‌اشتهایی باید به علائم اولیه کرونا اضافه شود.

به گزارش ایمنا، کارشناسان بریتانیایی معتقدند که تاکنون چهار نشانه اصلی برای ابتلاء به بیماری کرونا در نظر گرفته شده بود که اکنون با سه نشانه اخیر علائم کرونا شامل هفت مورد است.

گروهی از متخصصان می‌خواهند لیست رسمی علائم کووید از چهار به هفت افزایش پیدا کند و علائم رایج آنفولانزای فصلی مانند لرز، از دست دادن اشتها و دردهای عضلانی نیز به مجموعه علائم کرونا اضافه شود.

این یافته‌ها بر اساس بررسی‌های انجام شده داده‌های یک میلیون ۱۵۰ هزار نفر که آزمایش pcr آن‌ها مثبت بوده بدست آمده است.

پروفسور "پل الیوت" از محققان این پروژه در این باره اظهار کرد: تاکنون افرادی با چهار علائم موجود باید خود را قرنطینه کرده و تا پایان بیماری منزوی می‌ماندند، اما اکنون می‌دانیم افرادی که سه نشانه اخیر را نیز دارند باید به لیست افراد قرنطینه اضافه شوند. ما امیدواریم که این موارد بتواند به شناسایی سریع‌تر افراد آلوده در جامعه کمک کند.

پروفسور "‌تیم اسپکتور" در این باره اظهار کرد: واکسن‌ها در برخی موارد افراد را به بیماری کرونای خفیف‌تری مبتلا می‌کنند که شبیه به سرماخوردگی است؛ بنابراین بسیار مهم است که علائمی چون سرماخوردگی به عنوان علائم احتمالی ابتلاء به کووید شناخته شود و افرادی که این علائم را دارند باید آزمایش pcr بدهند و بلافاصله خود را قرنطینه کنند.

منبع: برنا

کد خبر 526571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.