درخواست مرکل برای تقویت اروپا در حوزه‌های سیاست خارجی و امنیتی

صدر اعظم آلمان در سخنانی به مناسبت سالروز وحدت آلمان خواستار تقویت شایستگی عمل اتحادیه اروپا در زمینه سیاست خارجی و امنیتی شد.

به گزارش ایمنا، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در سخرانی خود به مناسبت سالروز وحدت آلمان خواستار مشرکت بیشتر کشورش در عرصه سیاست خارجی شد و گفت: با توجه به جابجایی توجهات بین‌المللی به مناطق آن سوی اروپا این مسئله برای آلمان متحد ضرورت دارد که مسئولیت بین‌المللی خود را از نو تعریف کرده و آن را محقق کند.

مرکل بخصوص خواستار تقویت شایستگی عمل اتحادیه اروپا در زمینه سیاست خارجی و امنیتی شد.

وی همچنین خواستار دفاع از دموکراسی در کشور خود شده و در بخش دیگری از سخنانش بخصوص بر مسئله مهار کرونا تاکید کرده و اقدامات در این راستا را بسیار دشوار ارزیابی کرده و اعلام کرد: محدودیت‌های حقوق آزادی شهروندان که به سختی به دست آمده از سخت‌ترین تجربیات دوران صدر اعظمی من بود.

مراسم سالروز اتحاد آلمان روز سوم اکتبر (۱۱ مهر) در شهر هاله و با سخنرانی آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور برگزار شد.

صدراعظم آلمان تاکید کرد که وحدت آلمان یک فرایند کامل‌نشده است. مرکل تلاش‌های شجاعانه بسیاری از مردم آلمان شرقی در انقلاب صلح‌آمیز سال ۱۹۸۹ در این کشور را ستود و گفت: "هرگز نباید فراموش کرد روند وحدت می‌توانست متفاوت باشد".

جشن بزرگ سالروز اتحاد آلمان به دلیل همه‌گیری کرونا لغو شد اما یک نمایشگاه سه‌هفته‌ای برای نگاهی به تاریخ این ۳۱ سال و دستاوردها و کاستی‌های آن در شهر هاله برپاست.

راینر هازلوف، نخست‌وزیر ایالت زاکس-آنهالت از حزب دمکرات مسیحی هم در سخنانی به مناسبت این روز تاکید کرد که پروسه وحدت تکمیل نشده است و هنوز برخی اختلافات سیاسی بزرگ بین شرق و غرب وجود دارد. به گفته وی، این اختلافات خود را در انتخابات پارلمانی اخیر آلمان نشان داد. وی تاکید کرد که "یک انسجام قوی می‌تواند محصول اهداف مشترک باشد" و "تحت هیچ شرایطی نباید اجازه دهیم در این روزهای سخت مقابل یکدیگر قرار بگیریم."

منبع: تسنیم

کد خبر 526523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.