جست و جو برای یافتن صیادان مفقود شده در پسابندر دشتیاری ادامه دارد

استاندار سیستان و بلوچستان ضمن بازدید از محل غرق شدن ۲ لنج صیادی در پسابندر نقطه صفر مرز دریایی ایران و پاکستان گفت: پیگیری و عملیات جست و جو برای یافتن صیادان مفقود شده ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، مدرس خیابانی در جمع صیادان و قشرهای مختلف مردمی، با خانواده صیادان غرق شده بر اثر طوفان حاره‌ای شاهین ابراز همدردی کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیگیری برای یافتن صیادان مفقود شده ادامه دارد و پس از مناسب شدن وضعیت جوی، بالگرد نیز اعزام می‌شود تا عملیات جست و جو و نجات با سرعت بیشتری انجام شود.

وی به مدیران و اعضای ستاد مدیریت بحران استان و مسؤولان مستقر در دشتیاری و چابهار تاکید کرد با تمام تلاش و توان به خدمات‌رسانی بپردازند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان نیز گفت: تیم‌های جست و جو و نجات این اداره کل سه روز در بریس و پسابندر و گواتر مستقر هستند و از نزدیک مسائل و مشکلات مردم و صیادان را بررسی می‌کنند.

عطاالله رئیسی افزود: ۲ لنج صیادان ۱۰۰ درصد در اثر طوفان شکسته شده و همچنین زیرساخت‌های بندر صیادی پسابندر و بریس و رمین به‌شدت آسیب دیده است.

وی ادامه داد: شبکه برق اسکله صیادی پسابندر و جاده دسترسی آن تخریب و سوله‌ها و سقف آن نیز دچار خسارت شده است.

وی بیان کرد: کشتی‌های صید ترال کشور پاکستان در پنج مایلی گواتر و پسابندر اقدام به صید می‌کنند و کسی جلوی آنان را نمی‌گیرد که نیاز به پیگیری جدی دارد تا بیش از این ذخیره‌گاه‌های صید از بین نرود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع به‌جز شکسته شدن ۲ لنج، حدود ۱۰ قایق صیادی نیز آسیب دیده و ۲ قایق صیادی دیگر مفقود و در دریا سرگردان هستند که نیاز به اعزام بالگرد برای جست و جو و عملیات نجات در دریا است.

رئیسی با اشاره به اینکه جسد یک صیاد ساعاتی پیش در نزدیکی ساحل پسابندر پیدا شده، تصریح کرد: ۱۶ قایق از بندر بریس به‌طرف پسابندر عملیات جست و جو را انجام می‌دهند تا بتوانند چهار صیاد مفقود شده را پیدا کنند.

روز گذشته پنج صیاد ۲ لنج شکسته شده در پی طوفان در پسابندر از توابع دشتیاری در ۱۰۰ کیلومتری چابهار مفقود شدند.

منبع: ایرنا

کد خبر 526496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.