دستگیری مدیر فروشگاه جعلی اینستاگرامی

دستگیری مدیر فروشگاه جعلی اینستاگرامی، پشت پرده هوسرانی‌های پزشک سرشناس قم، طوفان شاهین جان شش نفر را گرفت، پایان سرقت‌های خشن از زنان در غرب تهران، تجمع در محل حادثه باعث یک تصادف دیگر شد را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران گفت: فردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با ایجاد فروشگاه جعلی لوازم خانگی اقدام به کلاهبرداری از یکی از شهروندان کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ حمیدرضا سلطان آبادی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس با در دست داشتن شکواییه‌ای مبنی بر کلاهبرداری پنج میلیون ریالی از وی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: طبق اظهارات شاکی مشخص شد که پس از ثبت سفارش یک عدد لوازم خانگی و واریز وجه به حساب فروشنده، بعد از چند روز هیچ کالایی برای خریدار ارسال نشده و فروشنده نیز پاسخگوی تلفن خود نبوده است. در ادامه کارشناسان پلیس فتا از طریق اقدامات فنی و تخصصی عامل این کلاهبرداری را شناسایی کردند.

سرهنگ سلطان آبادی تصریح کرد: توصیه پلیس فتا به شهروندان در هنگام خرید اینترنتی از فروشگاه‌های آنلاین این است که پرداخت حضوری در محل را انتخاب کرده و پس از دریافت کالا و حصول اطمینان از صحت آن، پرداخت وجه را انجام دهید.

رئیس پلیس فتا خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با جرایم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس https:‌//www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی درخواست خود را ثبت کنند.

پشت پرده هوسرانی‌های پزشک سرشناس قم

رئیس پلیس فتا استان قم از دستگیری فردی خبر داد که با سوءاستفاده از تصاویر شخصی یک پزشک قمی و جعل صفحه اینستاگرام وی اقدام به سوءاستفاده و هتک حیثت وی کرده بود.

سرهنگ علی موالی در تشریح این خبر گفت: پس از مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان قم مبنی بر هتک حیثیت با جعل هویت وی در اینستاگرام، پرونده اولیه تشکیل شد و کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند.

وی ادامه داد: طبق اظهارات شاکی، کلاهبردار با نام این پزشک دو صفحه اینستاگرامی ایجاد کرده بود و با سو استفاده از تصاویر شخصی شاکی و جعل عنوان پزشک، خود را متخصص قلب و متخصص پوست معرفی و به صورت آنلاین طبابت می‌کرد همچنین با عنوان جعلی پزشک مباشرت به دوستی با دختران می‌کرد و عکس‌های خصوصی از آنها می‌گرفت و موجب هتک حیثت شاکی شده بود.

رئیس پلیس فتا استان قم ادامه داد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و اقدامات فنی و پلیسی، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و پس از دستگیری تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ موالی تصریح کرد: متهم پس از مواجه شدن با مستندات و ادله غیرقابل انکار، به جرم انتسابی خود اعتراف کرد و گفت با ایجاد پروفایل‌های جعلی در شبکه اجتماعی و برقراری ارتباط با دختران و معرفی خود به عنوان پزشک اخاذی و کلاهبرداری می‌کردم.

رئیس پلیس فتا استان قم به تمامی افرادی که به هر نحوی در اینستاگرام، تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی اقدام به ایجاد صفحه به نام دیگری و بدون اجازه وی می‌کنند، هشدار داد و گفت: این بزه از مصادیق جعل رایانه‌ای محسوب می‌شود و مجازات آن بر اساس ماده ۶ قانون جرایم رایانه‌ای، حبس و جزای نقدی می‌باشد.

این مقام مسئول از عموم مردم درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

طوفان شاهین جان ۶ نفر را گرفت

طوفان شاهین تاکنون جان ۶ نفر را گرفته است، ۱۲۲ نفر را مجروح کرده و ۵۸۰ نفر را به اسکان اضطراری کشانده است. چند روزی است که جنوب شرق کشور درگیر طوفان شاهین است. طوفان شاهین یک طوفان حاره ای است که بر در سواحل جنوب و جنوب شرق کشور تأثیر زیادی را به همراه داشته است. طوفان شاهین همچنین بر دریای عمان نیز اثرگذار بوده است. البته بیشترین تأثیر طوفان شاهین بر سواحل کشور عمان بوده است.

عباسعلی ارجمندی، فرماندار ویژه زابل در این باره گفت: از روز گذشته تاکنون همزمان با آغاز توفان در منطقه سیستان ۱۲۲ نفر به دلیل مشکلات قلبی، ریوی و چشمی به مراکز درمانی سیستان مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد برای ۱۰۴ نفر اقدامات درمانی سرپایی صورت گرفت و ۱۸ نفر نیز برای دریافت اقدامات تخصصی درمانی بستری شده‌اند.

مدیرعامل هلال‌احمر سیستان و بلوچستان نیز گفت: ۵۸۰ نفر به دنبال صدور دستور تخلیه روستاهای در معرض خطر توفان حاره‌ای «شاهین» در شهرستان کنارک اسکان اضطراری داده شدند.

وی افزود: باهدف جلوگیری از خسارت‌های جانی دستور تخلیه روستاهای در معرض خطر توفان حاره‌ای صادر شد و مقدمات اسکان ضروری در منطقه ایجاد شد.

وی تصریح کرد: توفان حاره‌ای «شاهین» ساعت ۱۸ دیروز وارد چابهار شد و به دنبال آن بارش شدید باران در نوار ساحلی جنوب استان سیستان و بلوچستان به ویژه بنادر چابهار و کنارک اتفاق افتاد.

پایان سرقت‌های خشن از زنان در غرب تهران

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در حاشیه دستگیری این افراد گفت: اواخر شهریورماه امسال بود که زنی با مراجعه به کلانتری شهرزیبا اعلام کرد که در حال تردد در خیابان بوده که ناگهان یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ در کنارش توقف کرده و دو سرنشین آن پس از پیاده شدن از خودرو با تهدید گاز اشک آور اقدام به تهدید این زن کرده و با سرقت النگوی این زن، از محل متواری شده‌اند.

وی با بیان اینکه چندین شکایت مشابه در همین مناطق نیز به پلیس واصل شد، گفت: از زمان ثبت نخستین شکایت رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت و آنان در نخستین گام از تحقیقات خود متوجه شدند که پلاک نصب شده روی خودروی سواری پژو ۲۰۶ سرقتی است. با کسب این اطلاعات و با توجه به ثبت گزارش‌های مشابه، گشت زنی‌های هدفمند برای شناسایی و دستگیری سارقان در آن محدوده آغاز شد و سرانجام مأموران گشت کلانتری موفق شدند تا خودروی سارقان را مورد شناسایی قرار دهند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: با شناسایی خودروی سارقان، طرح مهار به اجرا درآمده و در حالی که راننده و سرنشین سواری پژو در محاصره مأموران قرار داشتند، سعی در فرار کرده و بدون توجه به فرمان ایست پلیس در حال رانندگی با سرعتی سرسام آور بودند. در همین راستا نیز عملیات تعقیب و گریز آغاز شده و پس از حدود ۳۰ دقیقه تعقیب و گریز، مأموران اقدام به شلیک چندین تیر هوایی کردند. در ادامه نیز با توجه به ادامه فرار مجرمان، مأموران با رعایت قانون به کارگیری سلاح اقدام به شلیک تیر به لاستیک خودرو کردند و با توقف خودرو، یکی از متهمان را دستگیر کرده و به مقر پلیس انتقال دادند.

موقوفه‌ای با بیان اینکه دو سارق دیگر متواری شدند، گفت: با انتقال متهم به مقر انتظامی وی به جرم خود اقرار کرد. همچنین تا کنون ۱۱ نفر از زنان مالباخته نیز به کلانتری مراجعه و شکایت خود از این افراد را ثبت کردند. تحقیقات برای دستگیری دو همدست دیگر سارق دستگیر شده و مالخر طلا و جواهرات مسروقه در حال انجام است و متهم دستگیر شده نیز برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده است.

تجمع در محل حادثه باعث یک تصادف دیگر شد

رزمگه رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان دماوند، اظهار کرد: عصر روز گذشته یک دستگاه خودرو تیبا در محور فیروزکوه به دماوند محدوده سربندان با عابر پیاده برخورد کرد و بلافاصله با اعلام گزارش به سامانه ۱۱۵، عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: عوامل اورژانس با حضور جمعیت ۱۵۰ نفری تماشاچی در محله حادثه مواجه شدند و در این هنگام آمبولانس امداد که در حاشیه جاده استقرار داشت، ناگهانی یک دستگاه خودروی برلیانس با آمبولانس برخورد و سبب واژگونی خودروی امدادی شد که در این راستا، دو امدادگر مجروح شدند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان دماوند گفت: بر اثر تصادف خودروی برلیانس با آمبولانس و واژگونی خودرو بر روی افراد حاضر در صحنه تعدادی مصدوم و فوت شدند که مصدومان این حادثه توسط اورژانس امدادرسانی شدند.

رزمگه افزود: در این حادثه، دو نفر از تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ نیز آسیب دیدند و بر اساس آمار اعلام شده، دو نفر فوت و ۱۲ نفر مصدوم شدند.

کد خبر 526467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.