سفرنامه منصور ضابطیان از شهر استانبول

منصور ضابطیان، نویسنده، مجری و روزنامه نگار در صفحه اینستاگرام خود بخشی از سفرنامه اش به شهر استانبول را منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور ضابطیان با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود آورده است:

«استانبول شهر زیبایی است و شاید بیشتر بتوان گفت شهری است منحصر به فرد که نمونه‌اش در جهان کمتر پیدا می‌شود. شهری که لایه لایه تاریخ را می‌شود در کوچه پس کوچه‌هایش پیدا کرد و شگفت زده شد. اما استانبول با همه زیبایی‌هایش زشتی هم دارد. مثل هر شهر بزرگ دیگری. مثل نیویورک، مثل پاریس، مثل پکن و مثل تهران. اینجا هم خشونت و ناامنی در بعضی مناطق واضح است. اینجا هم آدم‌ها سر هم کلاه می‌گذارند، اینجا هم ترافیک سنگین، امان شهروندان را بریده و جای پارک پیدا نمی‌شود.

این خاصیت کلانشهرها است. استانبول شهر دلپذیری است اما آرمان شهر نیست. اساساً آرمان‌شهر روی نقشه جغرافیا پیدا نمی‌شود، جایی است در دل آدم‌ها.

رؤیا و جغرافیا جایی پیوند می‌خورند که آدم‌ها خودشان را یافته باشند. آن موقع جغرافیا هر جا که باشد رویاها دست یافتنی تر می‌شود. گاهی آدم‌ها برای رسیدن به رویاهایشان ناگزیرند جغرافیایشان را عوض کنند، اما این یک قانون کلی نیست، برای همه جواب نمی‌دهد. گاهی تغییر جغرافیا چون یک عمل جراحی سخت چنان درد و عوارض دارد که آدم به همان درد عمل پناه می‌برد. رؤیا که هیچ، آدم از این درد دنیا را هم فراموش می‌کند.»

سفرنامه منصور ضابطیان از شهر استانبول

کد خبر 526456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.