فرانشیز بستری مددجویان شهری کمیته امداد رایگان شد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: با پیگیری انجام شده توسط کمیته امداد، فرانشیز ۱۰ درصدی خدمات بستری برای مددجویان شهری این نهاد رایگان شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حسین خدرویسی با اشاره به نامه‌نگاری رئیس کمیته امداد با وزیر بهداشت وقت برای حذف فرانشیز خدمات بستری مددجویان شهری، اظهار کرد: این موضوع در شورای عالی بیمه که کمیته امداد یکی از اعضای آن است تصویب شد و در تاریخ ۳۱ مردادماه توسط معاون اول رئیس جمهور به وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه پیش از این مددجویان شهری کمیته امداد ۱۰ درصد هزینه‌های بستری در بیمارستان را پرداخت می‌کردند، افزود: از این پس ۹۵ درصد هزینه‌های درمان در بخش بستری توسط از سوی بیمه و ۵ درصد از محل طرح تحول سلامت پرداخت می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به مددجویان مشمول این ابلاغیه، تصریح کرد: مددجویان شهری که به عنوان سایر اقشار بیمه سلامت شناخته شده و از مسیر نظام ارجاع به بیمارستان‌ها معرفی می‌شوند، می‌توانند از مزایای این ابلاغیه استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۰۰ هزار نفر از مددجویان مشمول این طرح هستند که بر اساس محاسبات انجام شده، سالانه ۵۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی از محل اجرای این مصوبه حاصل می‌شود.

خدرویسی با بیان اینکه با اجرای این مصوبه دغدغه مددجویان شهری برای پرداخت فرانشیز خدمات بستری، رفع شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه فرانشیز خدمات بستری برای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مددجوی روستایی پنج درصد است، به دنبال این هستیم تا فرانشیز بستری مددجویان روستایی نیز حذف شود.

کد خبر 526451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.