دریاروی شناورهای صیادی به علت وقوع طوفان "شاهین" ممنوع شد

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: اجازه دریاروی شناورهای صیادی به علت وقوع طوفان شاهین تا اطلاع ثانوی صادر نمی‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، "پرویز محبی" اظهار کرد: با وجود هشدارهای سازمان شیلات ایران به استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و همچنین اطلاع رسانی به صیادان، بر اثر وزش طوفان شاهین در استان سیستان بلوچستان دو فروند شناور صیادی با هم برخورد و ۱۶ ملوان به آب پرتاب شدند که ۱۱ نفر از آنان توانستند نجات پیدا کنند و پنج نفر دیگر ناپدید شده‌اند.

وی افزود: عملیات نجات و جست‌وجو برای یافتن پنج ملوان شناور صیادی که در آب پرتاب شدند، ادامه دارد.

معاون سازمان شیلات کشور ادامه داد: اکثر شناورهای صیادی که برای فعالیت روزانه خود در دریا بودند، به‌محض فراخوان و اطلاع‌رسانی‌ها در مورد وقوع طوفان، سفر دریایی را رها کردند و به پناهگاه‌هایی که در مراکز و بنادر صیادی وجود دارد، بازگشتند.

محبی درباره دیگر اقدامات سازمان شیلات ایران خاطرنشان‌کرد: در استان هرمزگان فصل صید میگو باید از دیروز آغاز می‌شد که به علت طوفان به تعویق افتاده و صید این آبزی بعد از اتمام طوفان انجام خواهد شد.

وی درباره آسیب‌های وارده به بخش صیادی گفت: بر اثر وزش طوفان حاره‌ای شاهین در استان سیستان و بلوچستان آسیب‌های کلی و جزئی به بنادر صیادی وارد شده است، به‌طوری که سایبان‌های صیادی تخریب و تیرهای برق و جاده‌های متصل به بنادر دچار خسارت شدند.

معاون سازمان شیلات کشور خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان آسیب جدی به بنادر صیادی و شناورها بر اثر طوفان وارد نشده و بیشترین تأثیرات در استان سیستان و بلوچستان بوده است.

محبی تصریح کرد: اکنون در حال ارزیابی خسارت ناشی از طوفان شاهین به بخش صیادی و بنادر صیادی هستیم و نتایج آن به زودی به استانداری‌ها و وزارت کشور اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر از شدت طوفان کاسته و تأثیرات آن کمتر شده است.

معاون سازمان شیلات کشور ایران اظهار کرد: هر سال شاهد طوفان‌های موسمی در برخی از استان‌های جنوبی کشور هستیم و با اطلاع رسانی به موقع تلاش می‌کنیم خسارت‌ها به حداقل برسد.

محبی گفت: امسال نیز پیش از بروز طوفان شاهین از طریق سازمان هواشناسی و ستاد حوادث غیرمترقبه کشور درباره فعالیت دامنه این طوفان در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان به ما اطلاع رسانی شد و سازمان شیلات ایران بلافاصله این موضوع را به ادارات کل شیلات استانی منتقل کرد تا اقدام‌های پیشگیرانه در دستور کار آنها قرار گیرد.

وی برگزاری جلسات با تشکل‌ها و اتحادیه‌های صیادی، اطلاع رسانی در مورد وقوع طوفان از طریق فضای مجازی و سایت‌های ادارات کل شیلات استان‌ها، ارسال پیام‌های هشدار به صیادان و همکاری ادارات کل شیلات استان‌ها با سازمان بنادر و دریانوردی را از جمله اقدامات پیشگیرانه در این حوزه مطرح کرد.

کد خبر 526438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.