پشت پرده هوسرانی‌های پزشک سرشناس در قم

رئیس پلیس فتا استان قم از دستگیری فردی خبر داد که با سوءاستفاده از تصاویر شخصی یک پزشک قمی و جعل صفحه اینستاگرام وی اقدام به سوءاستفاده و هتک حیثت وی کرده بود.

به گزارش ایمنا، سرهنگ علی موالی در تشریح این خبر اظهار کرد: پس از مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان قم مبنی بر هتک حیثیت با جعل هویت وی در اینستاگرام، پرونده اولیه تشکیل شد و کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند.

وی افزود: طبق اظهارات شاکی، کلاهبردار با نام این پزشک دو صفحه اینستاگرامی ایجاد کرده بود و با سوءاستفاده از تصاویر شخصی شاکی و جعل عنوان پزشک، خود را متخصص قلب و متخصص پوست معرفی و به صورت آنلاین طبابت می‌کرد همچنین با عنوان جعلی پزشک مباشرت به دوستی با دختران می‌کرد و عکس‌های خصوصی از آنها می‌گرفت و موجب هتک حیثت شاکی شده بود.

رئیس پلیس فتا استان قم ادامه داد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و اقدامات فنی و پلیسی، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و پس از دستگیری تحویل مراجع قضائی شد.

وی تصریح کرد: متهم پس از مواجه شدن با مستندات و ادله غیرقابل انکار، به جرم انتسابی خود اعتراف کرد و گفت با ایجاد پروفایل‌های جعلی در شبکه اجتماعی و برقراری ارتباط با دختران و معرفی خود به عنوان پزشک اخاذی و کلاهبرداری می‌کردم.

سرهنگ موالی به تمامی افرادی که به هر نحوی در اینستاگرام، تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی اقدام به ایجاد صفحه به نام دیگری و بدون اجازه وی می‌کنند، هشدار داد و گفت: این بزه از مصادیق جعل رایانه‌ای محسوب می‌شود و مجازات آن بر اساس ماده ۶ قانون جرایم رایانه‌ای، حبس و جزای نقدی می‌باشد.

وی از عموم مردم درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

منبع: رکنا

کد خبر 526424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.