چرا میزان شیوع گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا بیشتر است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا بیشتر از گونه اصلی از طریق ذرات معلق در هوا منتقل می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا مشخص شد که ویروس کرونا از طریق ذرات معلق در هوا به افراد سالم منتقل می‌شود و آن‌ها را به بیماری کووید -۱۹ مبتلا می‌کند؛ بنابراین توصیه شده است که افراد از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنند و از حضور در محیط‌هایی با تهویه نامناسب دوری کنند. ویروس موجود در ذرات معلق در هوا ممکن است مستقیماً وارد ریه افراد شود و آن‌ها را درگیر کند.

محققان به منظور بررسی دلیل شیوع بیشتر گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا مانند آلفا و دلتا مطالعات جدیدی انجام دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که گونه‌های جدید بیشتر از گونه اصلی از طریق هوا منتقل می‌شود، به طوری که افراد آلوده به گونه آلفا تقریباً ۴۳ برابر بیشتر از افراد مبتلا به گونه‌های قدیمی‌تر ویروس را وارد ذرات معلق در هوا می‌کنند به همین دلیل گونه آلفا خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

پس از این که پژوهشگران میزان انتقال گونه‌های دلتا و آلفا را با گونه‌های قدیمی‌تر مقایسه کردند به این نتیجه رسیدند که گونه‌های جهش یافته بیشتر از دیگر گونه‌ها از طریق ذرات معلق در هوا به افراد سالم منتقل می‌شود و آن‌ها را درگیر می‌کند. به همین دلیل لازم است افراد از ماسک‌های استانداردتر استفاده کنند تا خطر آلوده شدن به گونه‌های جدید ویروس کرونا کاهش پیدا کند.

نتایج این مطالعه در مجله Clinical Infectious Diseases منتشر شده است.

کد خبر 526368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.