اصناف برای رفع محدودیت‌ها به واکسیناسیون ملحق شوند

رئیس کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر اصناف به دنبال رفع محدودیت‌ها هستند، باید به واکسیناسیون ملحق شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامحسین صادقیان امروز (یکشنبه) در دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هرگاه ۸۵ درصد مردم دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند می‌توان برای ایمنی جامعه اطمینان نسبی داشت، اظهار کرد: با وجود ایجاد زیرساخت‌های لازم برای واکسیناسیون عمومی، این موضوع با استقبال کم مردم مواجه و اکنون ۴۰۰ هزار دز انبار شده است.

وی افزود: ۶۰ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دز اول و ۲۳ درصد دز دوم واکسن کرونا را زده‌اند که به عبارتی می‌توان گفت که ایمنی لازم تنها در ۲۳ درصد این جمعیت ایجاد شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های مختلف باید مردم را برای انجام واکسیناسیون تشویق کنند، تصریح کرد: اگر اصناف به دنبال رفع محدودیت‌ها هستند تنها راه آن این است که به واکسیناسیون ملحق شوند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه حدود هفت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در پیک گذشته به کرونا مبتلا شدند از آموزش و پرورش درخواست داریم که اقدامات لازم برای فرهنگ‌سازی در این زمینه میان خانواده دانش آموزان انجام شود، زیرا از میان حدود ۴۰۰ هزار دانش‌آموز بالای ۱۲ سال که مشمول دریافت واکسن هستند حدود ۱۳۰ هزار نفر به مراکز واکسن مراجعه کرده‌اند.

صادقیان گفت: لایحه کمک عمرانی به مساجد و مراکز فرهنگی هرچه زودتر تعیین تکلیف شود، زیرا تعدادی از مساجد بر مبنای مصوبه پیشین آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به جاری شدن سیل در شمال کشور شایسته است مسئولان اجرایی شهر اصفهان در ارتباط با شهرهای درگیر سیل ضمن ابراز همدردی، آمادگی شهرداری را برای همراهی در جبران خسارات سیل اعلام کنند.

کد خبر 526360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.