تغییر ویترین مغازه‌ها برای رونق اقتصادی شهر

شهر فنلاندی ییواسکولا به منظور حمایت از مشاغل کوچک، پروژه‌ای را برنامه‌ریزی کرده است که به صاحبان مغازه‌ها کمک می‌کند تا با افزایش جذابیت فروشگاه‌های خود، رونق بیشتری پیدا کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هنگامی که صحبت از مراکز شهری می‌شود، اغلب تصور می‌کنیم که مردم در خیابان‌ها قدم می‌زنند و به ویترین مغازه‌های کوچک نگاه می‌کنند. اگرچه امروزه بسیاری خرید از مراکز بزرگ و فروشگاه‌های آنلاین را اولویت قرار داده‌اند، اما مغازه‌های کوچک خیابانی همچنان ارزش فوق‌العاده برای شهرها دارد و نقش بزرگی در ظاهر کلی و فضای خیابان‌ها ایفا می‌کنند.

به همین دلیل، شهر فنلاندی ییواسکولا به منظور حمایت از مشاغل کوچک، پروژه‌ای را برنامه‌ریزی کرده است که به صاحبان مغازه‌ها کمک می‌کند تا جذابیت فروشگاه‌های خود را افزایش دهند.

تغییر ویترین مغازه‌ها برای رونق اقتصادی شهر

در مرحله اول پروژه، مقامات شهر ییواسکولا قصد دارند معیاری را توسعه دهند که با استفاده از آن عوامل تأثیرگذار در جذابیت فروشگاه‌ها را ارزیابی کند؛ این مولفه‌ها شامل پنجره‌ها، روشنایی، ایمنی و دسترسی و ویژگی‌های ظاهری است. برای انجام این کار، شهرداری در مجموع ۱۵۰۰ کسب و کار از جمله تمام مغازه‌های مرکز شهر را مورد بررسی قرار داد.

پس از مرحله ارزیابی، شهرداری گزارش مفصل و همچنین راهنمایی‌های عملی لازم را در پایان سال منتشر خواهد کرد. این دستورالعمل‌ها شامل توصیه‌های بصری برای مغازه‌داران، ایده‌های جدید در مورد چگونگی افزایش دید و همچنین وظایف چالشی است که برای افزایش جذابیت مشاغل طراحی شده است. شش ماه پس از انتشار و توزیع این راهنماها، شهرداری از مغازه‌ها برای ارزیابی پیشرفت گزارش تهیه می‌کند.

مدیر این پروژه در مورد طرح ابتکاری شهرداری گفته است: "یکی از نکات کلیدی که فروشگاه‌های آنلاین و فیزیکی را از هم متمایز می‌کند، تجربه مشتری است؛ ما ایده‌هایی را در مورد نحوه توسعه تجسم بصری و ایجاد تجربیات روزمره برای مشتریان از طریق تغییر در ویترین مغازه‌ها و طراحی داخلی به فروشگاه‌های کوچک ارائه می‌دهیم تا رونق آن‌ها بیشتر شود.

تغییر ویترین مغازه‌ها برای رونق اقتصادی شهر

کد خبر 526331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.