نظارت بر شهرداری اصفهان سیستماتیک می‌شود/ سامانه سوت‌زنی در مسیر تصویب

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهروندان می‌توانند با سامانه سوت زنی تخلفات را گزارش کنند، گفت: اعضای شورا در کمیته‌های نظارتی مشکلات شهروندان را شنیده و سعی می‌کنند وظیفه نظارتی خود را سیستماتیک محور کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا مصور در یک برنامه زنده رادیویی اظهار کرد: کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان، وظیفه پیگیری مصوبات شورا تا مرحله اجرا در قالب بودجه و پروژه‌های عمرانی و شهری را بر عهده دارد.

وی افزود: به طور مثال اجرای حلقه حفاظتی چهارم اصفهان در مناطق پنج، شش، هفت ،۱۲، ۱۴ نیز بودجه‌گذاری شده و یکی از وظایف کمیسیون پیگیری این پروژه است که بودجه اختصاص یافته، اجرای عملیات، کیفیت و کمیت آن چگونه است؟

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ارگان‌ها و نهادهای نظارتی در داخل و خارج شهرداری مانند واحد مدیریت بازرسی و مدیریت حراست شهرداری یا سازمان بازرسی کل کشور، ادارات امنیتی و انتظامی با تخلفات فردی و جمعی و تخطی از قانون برخورد می‌کنند، تصریح کرد: کمیسیون پایش و نظارت شورا به جهت پیشگیری از تخلفات تلاش می‌کند نهادهای داخل و بیرون شهرداری را هم‌سو نگه دارد.

وی افزود: شورای شهر یک واحد نظارتی است که طبق قانون اجازه دخالت در اجرا و عوامل اجرایی را ندارد و ماده ۸۰ قانون تشکیلات نحوه نظارت را مشخص می‌کند، شورای شهر در نوع نظارت‌ها از دخالت در اجرا پرهیز کرده و به عوامل اجرایی شهرداری و سازمان‌های زیر نظر آن به عنوان یار کمکی برای تسریع و حل مشکلات مردم نگاه می‌کند.

مصور با بیان اینکه کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان نظارت را به شکل حل مسئله نگاه می‌کند، اضافه کرد: این کمیسیون پروژه‌های سال جاری و پروژه‌های برنامه پنج ساله شهرداری را آنالیز و درصد پیشرفت آن را به کمک سامانه‌های شهرداری رصد کرده و هر کجا احساس نیاز شود ورود می‌کند و با بازدید میدانی، مشکل پروژه را بررسی و فرآیند اجرای پروژه‌ها را تسهیل می‌کند.

وی افزود: تاکید بر پروژه، تنها شامل پروژه‌های عمرانی نشده و کار فرهنگی نیز در قالب پروژه دیده می‌شود، زیرا چهارچوب اجرا در شهرداری وابسته به بودجه، ماده، فصل و پروژه تعریف شده و بهترین راه نظارت، نظام‌مند پیش رفتن در این چهارچوب است.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: حدود یک هزار و ۸۰۰ پروژه کوچک و بزرگ در شهرداری در حال اجرا بوده و حجم بودجه در شهرداری مرکزی و مناطق حدود شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

مصور ادامه داد: بودجه سازمان‌ها نیز حدود چهار هزار میلیارد تومان است که در مجموع حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای شهرداری پیش‌بینی شده که ممکن است درآمدها محقق شود، اگر محقق نشود بخشی از اجرای پروژه‌ها به تعویق می‌افتد و کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای شهر باید تلاش کند اجرای این پروژه‌ها به درستی انجام شود.

وی افزود: در موضوع نظارت باید جنبه‌های مختلف را در نظر گرفت تا کار به موقع و در زمان خود انجام شود و در چهارچوب بودجه و فرآیندهای تعریف شده و مشکلاتی که از دید نهادهای نظارتی رد شده رفع شود.

مصور با بیان اینکه از ابتدای ورود به شورا از بخش انفورماتیک شورا درخواست راه‌اندازی سامانه سوت زنی را کردیم، گفت: این سامانه در جهان رایج شده و در ایران نیز جز قوانین شفافیت است لذا پس از تصویب آن، این سامانه در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد تا با حفظ اطلاعات شخصی هرگونه سو جریان در شهرداری و مجموعه‌های وابسته به آن به شورای شهر انتقال داده شود.

این عضو شورا تاکید کرد: با استفاده از سامانه سوت زنی خیال عوامل اجرایی درستکار از اینکه کارشان کنترل می‌شود راحت شده و عواملی که سو جریانی راه می‌اندازند، احساس ناامنی خواهند کرد، زیرا زودتر از آنچه تصور کنند، اطلاعاتشان در اختیار نهادهای نظارتی قرار گرفته و مردم نیز می‌توانند با این کمیسیون ارتباط برقرار کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند با سامانه سوت زنی تخلفات را گزارش کنند، افزود: اعضای شورا در کمیته‌های نظارتی مشکلات شهروندان را شنیده و سعی می‌کنند وظیفه نظارتی خود را سیستماتیک محور کند.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: شهرداری بدون اعتمادسازی نمی‌تواند کار کند، اگر هزاران خیابان بکشید و صدها پارک درست کنید اما مردمی که پول آن را پرداخت می‌کنند به درستی آن اعتماد نداشته باشند، شهرداری وقت خود را تلف کرده است.

وی تاکید کرد: وظیفه شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم، ایجاد اعتماد است تا مردم بدانند اعضای شورا با نظارت خود اجازه نمی‌دهند حقی از شهروندان ضایع شود.

کد خبر 526326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.