کمک هزینه حمایت از مقالات نانو دردی از دانشجویان دوا نمی‌کند

یک پژوهشگر گفت: افزایش مبلغ حمایت از مقالات نانو به مقدار ناچیز دردی از دانشجویان دوا نمی‌کند؛ رساله یا پایان‌نامه بسیاری از دانشجویان در زمینه نانو حداقل به ۱۰۰ میلیون تومان هزینه برای آماده سازی مواد، انجام تست و سایر موارد نیاز خواهد داشت.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر اینکه افزایش مبلغ حمایت از مقالات نانو باید با تورم کشور متناسب باشد، اظهار کرد: افزایش مبلغ حمایت از مقالات نانو به این مقدار ناچیز دردی از دانشجویان دوا نمی‌کند؛ رساله یا پایان‌نامه بسیاری از دانشجویان در زمینه نانو حداقل ۱۰۰ میلیون تومان هزینه برای آماده سازی مواد، انجام تست و سایر موارد خواهد داشت.

وی افزود: برخی از دانشجویانی که در دانشگاه‌های دولتی تحصیل می‌کنند به دلیل اینکه مرکز علمی مقداری از هزینه‌های دانشجو را می‌پردازد حداقل ۳۰ الی ۴۰ میلیون هزینه برایشان ایجاد خواهد شد، اما باید در نظر داشت که حمایت سطح الف از مقالات نانو عمدتاً از هر یک میلیون به یک نفر تعلق خواهد گرفت و در سطوح پایین‌تر مبالغ ناچیزی در حدود دو الی سه میلیون تومان بابت مقاله یا پروپوزال در حیطه نانو تکنولوژی پرداخت می‌شود که هیچ گره‌ای از از کار دانشجو باز نمی‌کند.

این پژوهشگر با اشاره به اینکه نانوساختار با میکروسکوپ الکترونی راستی آزمایی می‌شود، ادامه داد: برای راستی آزمایی هر نمونه نانو هزینه‌ای حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود. به نظر من بهتر است این بسته‌های حمایتی، در قالب وام‌های بلاعوض و طرح‌های حمایت از کسب و کارهای نوپا پرداخت شود. مبالغ حمایتی مهم نیست؛ باید طرح‌ها به سمت صنعتی شدن پیش برود و شاهد حضور هرچه بیشتر دانش‌بنیان‌ها در این زمینه باشیم.

بیشتر بخوانید: افزایش مبلغ حمایت از مقالات نانو در نشریات منتخب

کد خبر 526251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.