اصفهان، دارالشهدای ایران است

یک راوی دفاع مقدس گفت: لشکرهای اصفهان از روزهای ابتدایی هجوم نیروهای عراقی تشکیل شدند و در عملیات‌های "ثامن الائمه" و "حصر آبادان" نقش به سزایی را ایفا کردند.

محسن نصری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره نقش استان اصفهان در دفاع مقدس، اظهار کرد: تمام استان‌های ایران در جریان هشت سال جنگ تحمیلی، لشکری در جبهه‌ها داشتند، اما جوانان استان اصفهان در دو لشکر "۱۴ امام حسین (ع) " و "۸ نجف اشرف" به خط مقدم اعزام می‌شدند. بر همین اساس اصفهان به دارالشهدا تبدیل شده و بیشترین شهید در دوران دفاع مقدس را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

وی افزود: لشکرهای اعزامی از استان اصفهان در جریان عملیات‌های دفاع مقدس نقش اساسی بر عهده داشتند، لشکرهای اصفهان از روزهای ابتدایی هجوم نیروهای عراقی تشکیل شد و در عملیات‌های "ثامن الائمه" و "حصر آبادان" نقش به سزایی را ایفا کردند.

این راوی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نیروهای شاخص و فرماندهان گردان "لشکر ۱۴ امام حسین (ع) "، به عنوان فرماندهان لشکر استان‌های دیگر کشور معرفی می‌شدند که این موضوع نشان دهنده رشادت مردم اصفهان در دفاع مقدس است.

نصری در ادامه یادآور شد: حضور نیروهای اصفهانی در جبهه‌های دفاع مقدس به دو لشکر "نجف اشرف" و "امام حسین (ع) " محدود نمی‌شد و در یگان‌های زرهی و توپخانه نیز نقش جوانان اصفهان پر رنگ بود.

کد خبر 526247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.