قدردانی سفارت ایران از دولت و ملت عراق 

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد در بیانیه از دولت و ملت عراق که موجبات حضور زائران ایرانی اباعبدالله الحسین در مراسم اربعین حسینی امسال را فراهم ساختند، تشکر و قدردانی کرد . 

به گزارش ایمنا، متن بیانیه سفارت ایران در عراق، در این ارتباط و همچنین موضوع اربعین به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه»

سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق، ضمن اعلام تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و نیز شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، مراتب تشکر و قدردانی خویش را از دولت و ملت عراق، موکب داران، خدام و تمامی کسانی که موجبات کمک و تسهیل حضور زائران ایرانی را در راهپیمایی حسینی سال ۱۴۴۳ (ه. ق) فراهم ساخته و این حماسه باشکوه را رقم زدند، ابراز می‌نماید. بی تردید، مراسم اربعین امسال اگر چه به واسطه محدودیت‌های ناشی از شیوع پاندمی کرونا که منجر به پذیرش تعداد مشخصی از زائران ایرانی گردید؛ با دشواری‌هایی همراه بود؛ اما در نهایت به فضل الهی و به برکت سید الشهدا منجر به حضور میلیونی عاشقان حسینی از میان مردم عراق و زوار سایر کشورها، طی ایام اربعین در کربلای معلی گردید.

این سفارت ضمن سپاس مجدد از تمامی دست اندرکاران، امیدوار است؛ برنامه ریزی ها و شرایط به گونه‌ای پیش رود تا انشا الله مراسم اربعین حسینی سال آتی، فارغ از هرگونه محدودیت برگزار و بار دیگر توفیق خدمتگزاری به زائران حسینی برای تمامی عاشقان حضرتش فراهم آید و پیوندهای مبارک میان دو دولت و ملت‌های بزرگ ایران و عراق، بیش از همیشه استحکام یافته و بار دیگر شعار "حب الحسین یجمعنا"، تحقق یابد. صحت، سلامتی و رفع بیماری کرونا را برای دو ملت شریف ایران و عراق خواستاریم.

کد خبر 526210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.