تیرهای برق تراموا در ورشو عشقه‌کاری می‌شود!

یک پروژه آزمایشی سبز در ورشو آغاز شده است که بر اساس این طرح، در اطراف تیرهای برق تراموا در سه خیابان اصلی پیچک کاشته می‌شود تا علاوه بر سبز شدن مسیرهای تراموا در نهایت فضای خلاقی برای شهر به ارمغان بیاورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گونه‌های مختلف گیاه عشقه برای این طرح انتخاب شد چرا که در شرایط سخت مانند یخبندان و نور شدید خورشید مقاوم هستند و به آب زیادی احتیاج ندارند. علاوه بر این، در پاییز رنگ برگ‌های آن‌ها قرمز می‌شود و علاوه بر تأثیرات زیست محیطی، جلوه زیبایی به شهر می‌دهد. این گونه از گیاهان، نیازی به تکیه گاه ندارند و می‌توانند به راحتی به سطوح صاف مانند تیرهای تراموا متصل می‌شود.

تیرهای برق تراموا در ورشو عشقه‌کاری می‌شود!

این دسته از گیاهان می‌توانند به طور متوسط تا ۱۵ متر رشد کنند و در صورت نیاز کوتاه و هرس شود. در این مرحله آزمایشی، هدف این است که بهترین گونه برای کاشت انتخاب شود؛ علاوه بر این، در مراحل بعدی، امکان اجرای این طرح سبز بر سایر مبلمان شهری بررسی می‌شود.

تا به امروز، چنین پروژه‌ای جامع برای سبز کردن تیرهای شهری‌ها قبلاً در لهستان اجرا نشده بود؛ هرچند نمونه آن را می‌توان در در غرب اروپا، به عنوان مثال در فرایبورگ آلمان مشاهده کرد.

شبکه تراموا پایتخت لهستان، که در حال حاضر دارای ۲۵ کیلومتر آن به صورت مسیر سبز اجرا شده است، سراسر پوشیده از گیاه گل ناز است که به خشکی مقاوم است و نیاز به آبیاری چندانی ندارد؛ این اقدام به ویژه در شرایط تغییر آب و هوا و موج گرمای مکرر اهمیت دارد.

تیرهای برق تراموا در ورشو عشقه‌کاری می‌شود!

کد خبر 526103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.