تاثیر گونه دلتا ویروس کرونا بر زنان باردار

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که شیوع گونه دلتا ویروس کرونا باعث شده است زنان باردار واکسینه نشده در معرض نوع شدید بیماری قرار بگیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که نسبت موارد بحرانی و شدید بیماری کووید -۱۹ در میان زنان باردار تا اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی تقریباً پنج درصد بود، در حالی که در اواخر تابستان با افزایش شیوع گونه دلتا ویروس کرونا این نسبت در میان زنان باردار که باید به دلیل مبتلا شدن به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ در بیمارستان بستری می‌شدند از پنج درصد به ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده بود.

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر گونه دلتا بر زنان باردار واکسینه نشده مطالعه جدیدی انجام و یک هزار و ۵۱۵ زن باردار مبتلا به بیماری کووید -۱۹ را مورد ارزیابی قرار دادند. ۸۱ نفر از افراد شرکت کننده در مطالعه که واکسن کرونا را دریافت نکردند به نوع شدید بیماری مبتلا شدند، به طوری که ۱۰ نفر از آن‌ها به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز پیدا کردند و دو نفر نیز جان خود را از دست دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زنان بارداری که واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند بیش از دیگران در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار دارند. بنابراین محققان معتقد هستند که به دلیل شیوع گسترده گونه جهش یافته دلتا ویروس کرونا لازم است زنان باردار نیز واکسن کرونا را دریافت کنند تا در برابر بیماری ایمن شوند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) نیز اعلام کرده است که زنان باردار و مادران شیرده باید واکسن کرونا را دریافت کنند زیرا مزایای دریافت واکسن از معایب آن بیشتر است.

کد خبر 526084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.