زمان بازگشایی زاینده‌رود برای کشت پاییزه اعلام نشده است

یک کشاورز منطقه شرق اصفهان با بیان اینکه هنوز تاریخ بازگشایی زاینده‌رود اعلام نشده است، گفت: برای بازگشایی زاینده‌رود باید میزان آب مصرفی بخش‌های مختلف از جمله صنعت کاهش یابد تا آب برای کشت پاییزه گندم تأمین شود.

محمود کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: روز گذشته کشاورزان برای تأمین آب و وعده‌ای که دولت سیزدهم برای جاری شدن زاینده‌رود داده بود، تجمع کردند. دولت‌های گذشته نیز وعده‌هایی برای جاری شدن زاینده‌رود دادند اما هیچ یک به وعده‌های خود عمل نکردند.

وی افزود: کشاورزان امید دارند که دولت سیزدهم به وعده‌های خود در رابطه با جاری شدن زاینده‌رود عمل کرده و پیگیر آن باشد. آقای مقتدایی نماینده مردم اصفهان نیز روز گذشته در محل تجمع کشاورزان حضور یافت و کشاورزان از وی خواستند تا پیگیر خواسته کشاورزان و وعده‌های دولت باشد.

این کشاورز منطقه شرق اصفهان گفت: همچنین انتخابات صنف کشاورزان استان اصفهان مدتی است به تعویق افتاده است. روز گذشته کشاورزان درخواست برگزاری این انتخابات را داشتند.

کریمی ادامه داد: قرار است روز دوشنبه کشاورزان به اداره آب منطقه‌ای استان اصفهان مراجعه کنند تا زمان بازگشایی زاینده‌رود برای کشت پاییزه مشخص شود.

وی با بیان اینکه هنوز تاریخ بازگشایی زاینده‌رود اعلام نشده است، تصریح کرد: برای بازگشایی زاینده رود باید میزان آب مصرفی بخش‌های مختلف از جمله صنعت کاهش یابد تا آب برای کشت پاییزه گندم تأمین شود؛ کشت گندم پس از نیمه آبان ماه انجام خواهد شد.

این کشاورز منطقه شرق اصفهان گفت: آبی که در مرحله قبل برای کشاورزان رها سازی شد، فقط در آبیاری درختان و محصولات ریشه‌ای مورد استفاده قرار گرفت. منابع آبی که از این آب جمع‌آوری شده بود به پایان رسیده است و اکنون کشاورزان منتظر بارش برای آبیاری محصولات خود هستند.

کد خبر 526081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.