توقیف قایق‌های صیادی در اسکله بحرکان شهرستان هندیجان

پایگاه دریابانی بندر ماهشهر بدون هماهنگی با مراجع زیربط اقدام جمع آوری قایق‌های صیادی و بستن اسکله بحرکان در هندیجان کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از صداوسیما، یوسف اعتلایی، نماینده صیادان هندیجان در اسکله صیادی بحرکان این شهرستان اظهار کرد: از دیروز ماموران پایگاه دریابانی بندر ماهشهر با حضور در منطقه ساحلی بحرکان اقدام به توقیف و انتقال قایق‌های صیادی می‌کنند و هیچ توضیحی در این خصوص به ما نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه صیادان با صید ماهی و فروش آن‌ها امرار معاش کرده و مایحتاج خود را تامین می‌کنند، گفت: در چنین شرایط اقتصادی و وضعیت نابسامان قیمت‌ها و همچنین آغاز سال تحصیلی جدید، بدون لنج و صیادی چگونه می‌توانیم هزینه‌های زندگی را تامین کنیم؟ چگونه می‌توانیم از عهده اقساط وام و سایر مخارج بر بیاییم؟ ما صیادان جزو افراد حقوق بگیر نیستیم که یک ماه کار کنیم و آخر ماه به راحتی حقوق دریافت کنیم.

نماینده صیادان هندیجان در اسکله صیادی بحرکان با اشاره به تجمع جمعی از صیادان مقابل مسجد جامع هندیجان برای مطرح کردن مشکل خود با امام جمعه شهرستان و سایر مسئولان تصریح کرد: از مسئولان هندیجان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، رئیس اداره شیلات شهرستان خواستار پیگیری و حل مشکلاتمان هستیم.

علت توقیف قایق‌های صیادی ظن قاچاق سوخت است

فلامرز مزارعی، رئیس اداره شیلات هندیجان هم در این خصوص اظهار کرد: خودروهای پایگاه‌های دریابانی بندر ماهشهر به ظن قاچاق سوخت اقدام به بستن اسکله بحرکان و توقیف و انتقال قایق‌های صیادی کرده است و به همین دلیل صیادان برای رفع مشکل خود اقدام به تجمع مقابل محل برگزاری نماز جمعه کرده اند.

وی افزود: با پیگیری‌های فرماندار هندیجان، امام جمعه، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و… احتمالاً فردا قایق‌ها به صیادان تحویل داده خواهند شد.

پیگیری جدی مشکل صیادان هندیجانی

علی بویری، فرماندار هندیجان هن در رابطه با جمع آوری قایق‌های صیادی چند روز اخیر از سوی دریابانی بندر ماهشهر اظهار کرد: با پیگیری و تماس‌های انجام شده با مراجع ذیربط در شهرستان و استان خوزستان، در تلاش هستیم مشکل صیادان و ماهیگیرها را رفع کنیم و این قشر زحمکتکش بتوانند دوباره کار خود را در دریا از سر بگیرند.

وی به صیادان قول مساعد داد از هیچ تلاشی برای رفع این مشکل دریغ نکند و هر چه سریع‌تر قایق‌ها به صاحبان آن‌ها باز گردانده شوند.

قایق‌های صیادی به صاحبان تحویل داده می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین حسینی، امام جمعه هندیجان نیز با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در این زمینه اظهار کرد: براساس قول فرمانده دریابانی بندر امام خمینی (ره) فردا مشکل صیادان حل خواهد شد و قایق‌ها به صیادان تحویل داده می‌شوند، البته تا رفع مشکل پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم شاهد چنین اتفاقاتی برای این قشر زحمتکش جامعه نباشیم.

براساس بررسی‌های انجام شده، اقدام به جمع آوری و انتقال قایق‌های صیادی بدون هماهنگی با مسئولان زیربط انجام شده است.

کد خبر 525968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.